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※ ChatGPTを利用し、要約された質問です(原文:日本語訳を!c10-2)

Late Harappan craftsmen: Innovations in pottery and figurines

このQ&Aのポイント
  • Late Harappan potters developed a new kiln that produced higher temperatures, resulting in stronger pottery. They also used a new technique of beating the clay walls to make them thinner and stronger. These innovations allowed them to create pots with a rounded base, making them easier to balance and pour from. Additionally, the potters began making small figures of horses, donkeys, and two-humped camels, which were previously only found in the mountains of Central Asia. The new leaders of this period did not keep written records or use Harappan-style seals, possibly indicating a collapse of trade networks or a deliberate decision not to document.
  • The Late Harappan period saw significant innovations in pottery and figurine-making. Potters developed a new kiln that could reach higher temperatures, resulting in stronger vessels. They also used a technique of beating the clay walls to make them thinner and stronger. This allowed them to create pots with a rounded base, which improved their usability. Furthermore, potters started making small figurines of horses, donkeys, and two-humped camels, which were previously only found in Central Asia. The absence of written records and Harappan-style seals during this period suggests a decline in trade networks or a deliberate decision not to document.
  • During the Late Harappan period, potters showed innovation in their craft. They developed a new kiln that could produce higher temperatures, resulting in stronger pottery. They also adopted a technique of beating the clay walls to make them thinner and stronger, enabling them to create pots with a rounded base. Additionally, potters began making figurines of horses, donkeys, and two-humped camels, which had not been seen before in this region. The absence of written records and the use of different seals during this period raises questions about the state of trade and the purpose of documentation.

質問者が選んだベストアンサー

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  • sayshe
  • ベストアンサー率77% (4555/5904)
回答No.1

宝石職人だけが、そのやり方を変えた後期ハラッパの職人ではありませんでした。陶工は、より速く高温になる新しい種類の窯を開発しました。この窯は、中心部がくぼんでいました。窯床の端を取り巻く穴は、陶器類が置かれた部屋に火を入れました。より高い温度のおかげで、壺(深鍋)はより強くなりました。新しい作業の進め方も壺をより強くしました、粘土職人は、壺の粘土の側面を打って、側面をより薄く、強い物にするために木製のヘラと金床の様な小さな粘土の塊を使いました。このように仕事をすることで、陶工は平らな底の代わりに丸い底のある壺を作ることができました、そうすることで、壺は、腰や頭の上でバランスがとり易くなり、注ぎやすくなりました。新しい窯が高温になったために、陶工は、また、新しい種類の黒や赤の釉薬を試したり、やがては、異なるデザインを試すことができました。頭の良い、発明の才のある陶工が、これらの変化をもたらしたのでしょうか? あるいは、新しく都市に移り住むようになった人々が、それらを紹介したのでしょうか? 陶工は、また、馬やロバやフタコブラクダの小さな像も作り始めました ― フタコブラクダは、この時期までは、中央アジアの高山地帯でしか使われていない動物でした。その上、これらの動物を使う人々は、ハラッパ時代の印鑑に見られる模様によく似た幾何学模様のある丸い印鑑を使いましたが、インダス文字は書きませんでした。 時が経って、権力を握った新しい支配者は、文字となった記録も残しませんでしたし、粘土に印を押して、交易商品に封印をするためのハラッパ様式の印鑑も作りませんでした。これは交易網が崩壊して、記録を付ける必要がなくなったためだったのかもしれません。あるいは、新しい支配者が彼らの記録を書きとめないことに決めたためだった可能性もあります。

chiyotomo
質問者

お礼

ありがとうございました

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