• ベストアンサー

UAE人の知合いから侮辱メール(英文)

cowlonの回答

• ベストアンサー
  • cowlon
回答No.4

いまいち状況がつかめないのですが、結構酷いメールを頂きましたね。 まだお金を返していただく可能性はあるようなので、私だったらメールを返して、お金の返却を済ませてから無視します。 お金が届かなかった理由はなんだったんですか?これが解決しない限り問題は解決しないように思われます。今度お金を送ってもらったときは送金の証拠を見せてもらいましょう。 彼女は今回の件とは関係ない話を持ち上げたり、とても大人気ないです。ここは丁寧なメールを返して、どちらがMorally上か見せ付けましょう。 以下のメールはいかがですか? Dear xxx I trust you enjoyed your trip to France. I was not aware you were travelling, so you cannot blame me for worrying. Having your address would not help me, as you seem to be aware, I am not able to jet off to the UAE to come find you. As we had so far been communicating via email, I thought it would be innapropriate to contact you via phone, and to be completely honest with you, your lack of replies had convinced me that you had no intention of paying me back. I understadn now that I was mistaken. With regards to the F1 ticket, I'm afraid I did not remember asking you to purchase one for me. I was indeed planning to visit the UAE for this purpose, but I had to cancel the trip as I was taken ill. I am sorry for any misunderstanding I have caused with regards to this. I'd just like to say I really do not appreciate you insulting my occupation or bringing up my past relationships in a blatent attempt to hurt my feelings. I fail to see how this has anything to do with the matter at hand, and it is not the kind of behaviour I would expect from an upstanding member of society who has "a job, quite an important one, who also runs 2 of her family business's, do sports, has a social life an interests and study at the same time". I sent you the items requested purely from my desire to help you. Although you seem to be under the impression I sit around all day, it did in fact take a lot of my time to arrange this for you, for which I was glad to do at the time, but it saddens me to know that all this time you were looking down on me in such a way. I suggest we arrange the payment one more time, and once this is complete, we can forget we ever met each other.

6awawawa
質問者

お礼

cowlon様 書き込みありがとうございます。 私の為に長文の英文を書いて下さり、貴重な時間をありがとうございます。感謝致します。 1回目の送金が届かなかった理由は【銀行名の間違い】です。 これはUが間違ったのか、Uの銀行が間違ったのわからないのですが、 Uの銀行がUへ送った書類をそのまま全部私の銀行に見てもらい、教えてもらいました。 銀行名が違えば口座もあるわけないのです。私が銀行名を伝え間違ったのではないのですが・・(私の銀行はM銀行、U or U銀行が送金しようとした先はM信託銀行) 余談ですが、自分の銀行はとても親切だと思いました。たった2時間で間違いを教えてくれてました。銀行にはたいした利益はないはずで、むしろ利益はない? 私は一生この銀行口座持とうと思いました。 2回目も送金したと言って来たので、いつどこへ? 聞いてもなしのつぶて・・・SWIFT番号を連絡した後だったので送れないわけがなく。 彼女のうそは丸見えです。 3回目も送ったと書いてありましたが、うそですね。 今度送れなかったら送金手数料を差し引いた額を送ってくるそうです。 ミリオンカードを持ってる人が言う事とは思えない。 今回はUの銀行担当者に送金には今まで私が渡した情報以外に何が必要なのか教えてくれる様にメールをしました。 銀行担当者から連絡がいって彼女は恥をかいたのだと思います。だから1ヶ月半なしのつぶてだったのに、すぐメールが来ました。 cowlonさんがおっしゃる様に冷静な対応をするのが懸命ですね。 スマート(賢い)と感じ、さっきまでずっと泣いていたのに冷静になれました。今回以外の話を持ち出してる所がとても大人気ないという言葉に救われました。本当にありがとうございます。 1ヶ月半音沙汰がない間にかっか来て、あなたのいい訳は聞き飽きたからお金をいますぐ送ってや、醜いメールのあと、銀行から連絡が言ってすぐメールくれたのねなど、嫌味といかりのメールを送ってしまいました。どじった。 明日cowlonさんの英文を参考に(90%位同じまま)メールを送ってみます。 このたびの助言に本当に感謝いたします。ありがとうございました。