• ベストアンサー
※ ChatGPTを利用し、要約された質問です(原文:翻訳お願いします)

Life's Choices and Our Stalkerish Behavior: The Influence of Consumerism and the Internet

このQ&Aのポイント
  • In today's world of consumerism and the Internet, we often wish for a box of choices neatly laid out in front of us, like a box of chocolates. We crave information about everything before making a decision, leading to a stalkerish behavior in various aspects of life.
  • From researching a potential date on Facebook to checking out a restaurant menu before stepping foot inside, our desire to know exactly what we're getting has become ingrained in us. We are hard-pressed to find out as much as we can before making a choice.
  • This behavior is a result of the abundance of choices available to us. With consumerism and the Internet making more options accessible, we seek descriptions and details to ensure we make the right decision. However, this behavior can sometimes border on obsession and interfere with the spontaneity of life.

質問者が選んだベストアンサー

  • ベストアンサー
  • sayshe
  • ベストアンサー率77% (4555/5904)
回答No.1

時々、私は、人生が本当に1箱の21世紀のチョコレートのようだったらよいのにと、思います。 全ての人生の選択肢が私の前にきちんと並べられ、それぞれの選択肢にどんなことが期待できるかを私に語ってくれる案内が付いていたら、素敵でしょう。 消費者主義とインターネットが、より多くの人々が、より多くの選択肢を利用できるようにするにつれて、私たちも何かを決定をする前に、そのものについて出来るだけ多く調べると言うことが、私たちに深く根付いてきています。 ある意味では、私たちが何を得ることになるかについて、正確に知りたいという私たちの願望は、話が、人生における多くのものに拡大すると、結果として、一種のストーカーのような振る舞いになってしまっています。 ひとたび、フェイスブックでつながってしまってから、新しい友人やデートするかも知れない相手について出来る限り調べようとしなかった人がいるでしょうか? レストランに一歩足を踏み入れる前でさえ、どんな物を食べるかを決めるために、これから行こうとするレストランのメニューを無我夢中で調べたことはないでしょうか?

関連するQ&A

専門家に質問してみよう