• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

和訳お願いします

• 質問No.6778235

お礼率 100% (51/51)

Take the respective choices of fashion and style, for instance. The "Mods" took their name presumably from "modern". They preferred to wear their hair down to the collar and often with a "page-boy" cut with bangs over the forehead, not unlike the style one can see on the covers of early Beatles albums. They wore "stylish" clothes: collarless shirts, suits and sports jackets. Their preferred mode of travel was on motor scooters, which followed the trend among youth in continental Europe in those days.

"page-boy" cut;ホテルのウェイター風の髪型
bang;切り下げの前髪

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1
  • ベストアンサー

たとえば、それぞれのグループのファッションやスタイルを見てみよう。
”モッズ”という名前は、おそらく”モダン(現代的)”という言葉に由来すると思われる。
彼らは髪を襟元まで伸ばし、おでこに前髪を垂らした”ページボーイ”風の髪型を好んだ。
ビートルズの初期のアルバムジャケットで見るような髪形と、言えなくもない。
彼らが身につけるのは、たとえば襟なしシャツやスーツ、スポーツジャケットなど、”スタイリッシュ”な服装だった。
また、彼らが好む移動スタイルはスクーターで、これは当時ヨーロッパ大陸中の若者の流行となった。

みたいな感じだと思います。
ご参考まで。
お礼コメント
sfe36292

お礼率 100% (51/51)

ありがとうございます!!
とても助かりました!
投稿日時:2011/06/01 06:13