• ベストアンサー
  • 困ってます

よろしくお願いします

Years ago I was pressured by one of my superiors into having an affair with him in exchange for a promotion and substantial raise. I was very young at the time, and didn’t know how to stand up for myself. I’ve always felt terrible for what I allowed to happen to me, and that I just let the man get away with it. I had been considering reporting him to his superiors (I’ve heard through the grapevine that he’s put several new hires and interns in the same position to date) but he left the company to run for a prominent office in our city. stand up for myselfとrun for a prominent officeはどのような意味でしょうか?よろしくお願いします

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1
  • SPS700

1。stand up for myself はどのような意味でしょうか?  自分自身のために立ち上がる > 自分のために立ち向かう https://eow.alc.co.jp/search?q=stand+up+for+oneself 2。run for a prominent officeはどのような意味でしょうか?  目立つ仕事の候補になる > (例えば次の市長選挙のような)要職に立候補する https://eow.alc.co.jp/search?q=run+for

質問者からのお礼

ご回答ありがとうございます