• ベストアンサー
  • 困ってます

添削してください

I surprised that the scene where dead bodies were being swept when Seibei fishing in the beautiful river. It seemed that it was common in Tohoku, dead body that was starved to death by famine is flowing down. I was shocked by that reality. 私が驚いたのは清兵衛が美しい川で釣りをしているときに、死体が流されてきたシーンでした。東北では飢饉で餓死した死体が川流れしていることは、よくあることのようでした。そのリアリティーさに驚かされました。 こちらの英文を添削して欲しいです。 よろしくお願いします。

• wxw
  • お礼率89% (1045/1166)

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1
  • cbm51901

I [was] surprised [by] the scene where dead bodies [were floating down]*1 the river Seibei [was] fishing in. [It made a strong impression]*2 [because] the river was very beautiful. It [seems] that in Tohoku, [which was] [famine-ridden]*3 at the time, it was common [to see] dead bodies of people who had starved to death, [floating down a river]. I was shocked by that reality, [and by the way the movie made it look very authentic.] *1: https://eow.alc.co.jp/search?q=floating+down+the+river *2: https://eow.alc.co.jp/search?q=make+a+strong+impression *3: https://eow.alc.co.jp/search?q=famine-ridden&ref=awlj

質問者からのお礼

回答ありがとうございます!! 大変参考になりました。