• ベストアンサー

TOEIC900ぐらい 簿記2級 派遣 就職

33歳無職の男です。  簿記の仕事未経験ですが。2級レベルなら派遣の仕事がありますか?友たちの話によって今簿記2級を持っている人がごろごろいます、それだけで就職は無理です。もし英語、たとえばTOEIC900点ぐらいプラス簿記2級なら外資系で就職できますか?あるいは派遣されることができますか?もしダメなら他には何の資格が必要ですか?  もしTOEIC900プラスUSCPAなら外資系で就職できますか?派遣はできますか?   

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#156234
noname#156234
回答No.2

Are you Chinese? And did you make another thread with similar question on this service? Unfortunately, I think it is difficult for you to get a new job even if you have a good TOEIC score and USCPA. Even if it is temporary staff, the situation will be no changed. Even if you get another skill, your situation will be no changed. Since you have NO actual experience for the accounting. I think company side does not have any time and room to give a lesson to you. On the other hand, you can speak Chinese language fluently, Right? If you have a good skill as coordinator between Japanese and Chinese company, it is possible for you to get something. If you want to get a job of accounting strongly right now, I think there is no chance to get it on the current economic situation of Japan.

hj8313377
質問者

お礼

thank you

その他の回答 (1)

noname#179020
noname#179020
回答No.1

まず、派遣は派遣会社から仕事のプロを派遣してもらうことを企業側は期待しているので、どんな資格を取得していても実務経験がないのは、致命的です。 それに、外資系だろうが日本資本だろうが、30歳以上で正社員で雇用されるために要求される能力は管理職としての能力です。 なので、何でもかんでも資格を取れば就職できるという幻想は捨てた方がいいと思います。