• ベストアンサー

英訳してください。(*´ェ`*)

「事故(自転車と車で私が自転車に乗ってた)にあって、骨は折れてないけど、足が痛くて歩くのがやっと。家事も出来ないし不便で仕方ない。ただただ安静にしてお薬とシップを貼るしかない。病院にも通院しなきゃならないの。あと事故のショックでうつがひどくなったの。悲しい。」 を英訳してください。 外国人のfriendsに伝えたいけど、こんな英語わからなくて。 よろしくお願いいたします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#175206
回答No.2

A car hit me when I was riding my bicycle along a road. My legs still hurt, it is not easy to walk and I can't do the housework. Only I can do is stay calm with wet cloths and take medicine. And I have to go to hospital periodically. After the accident, I got worse with depression. Oh, I'm sad! But anyway, all of my bones are OK.  辛いことを先に、最後に「でもね、骨は全部大丈夫なんです」にしておきました。「うつがひどくなった。悲しい」で締めくくると、骨に異常なしはどうでもよくなって、結局、心配させるだけさせて、突き放す感じになっちゃうんで。それと「悲しい」は、Ohなど使って、ちょっと冗談めかした感じにしてあります。相手があまりに辛くないように、ということで。

anteia
質問者

お礼

ありがとうございました! お友達に報告出来ました!

その他の回答 (2)

回答No.3

うわーい、寝ぼけたかミスってるとこが! A car hit me when I was riding my bicycle along a road. My legs still hurt, it is not easy to walk and I can't do the housework. Only I can do is staying calm with wet cloths and take medicine. And I have to go to hospital periodically. After the accident, I got worse with depression. Oh, I'm sad! But anyway, all of my bones are OK.

anteia
質問者

お礼

• SPS700
回答No.1

I was in an accident (I was on a bicycle and ran into a car), while no bones were broken I have pains in my feet and can barely walk. All I can do is rest, take medicine, and apply compost. I am an out-patient so I have to go to the hospital. My depression is worse after the accident. I am sad. 「足が痛くて」という原文ですが片方だけなら feet の代わりに foot を使ってください。両脚ならそのままでいいと思います。

anteia
質問者

お礼