大地震と津波による災害で日本は危機的状況に!復興は支援と協力で進む!

このQ&Aのポイント
  • 地震と津波による大災害で、日本は停電や断水などの厳しい生活環境にあります。被害者数は1万人以上で、被災地域では寒さと放射線被曝のリスクにさらされています。
  • 日本の首都東京も停電が続いており、国内は本当に危機的な状況です。しかし、国内外からの支援とボランティア活動によって復興の兆しが見えてきています。
  • 復興には時間がかかるかもしれませんが、被災者と共に団結し、一つになって頑張りたいと思います。感謝の気持ちを込めて、これからも支援を続けていきます。
回答を見る
  • ベストアンサー

パソコンサイトなどを使わずに英訳してください!

次の文章をパソコンのサイト(yahoo英語翻訳など)を使わずに英訳してください。 私たちが住んでいるところでは地震は起きませんでした。 しかし、日本の北のほうでは1000年に1度といわれるほど大きなマグニチュード9,0の大地震が起き、10mを超える津波が押し寄せました。 この災害で1万人を超える人々が亡くなりました。 2週間以上たった今でも停電や断水が続き、被災した方々は寒い中、厳しい生活を強いられています。 また、この災害で原子力発電所も被害を受け、放射線が放出されたりしています。 首都の東京がある地方も停電が続いたりしています。 今、日本は本当に危機的状況です。 しかし、少しずつですが復興は進んでいます。 各国からの支援やボランティアの方々のおかげです。 完全に復興するには何年かかるか分からないけど、みんなでひとつになり頑張りたいと思います。 心配してくれてありがとうございます。 少し表現が変わっても大丈夫です。 どなたかよろしくお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • dorian337
回答No.3

お礼はまず最初にします。 I appreciate your concerns, but fortunately the earthquake didn't affect where we live. However, northern Japan was directly hit by the 9.0 earthquake (such magnitude is likely to occur only once in 1,000 years) followed by 10 m high tsunami. More than 10,000 people are said to have lost their lives in this natural disaster. Even after two weeks, the survivors in the disaster area are forced to suffer in the cold weather with limited power and water supplies. The nuclear power plant in Fukushima was also badly damaged by the earthquake and is now leaking radiation. The lives of people in the Tokyo area are disrupted by rolling blackouts. Japan is facing the biggest crisis ever. On the other hand, a little relief is on the way, thanks to the supports and volunteers from all over the world. Though we don't know how many years it would take to rebuild Japan, we will come together as one in the effort.

その他の回答 (2)

• sayshe
回答No.2

<訳例> The earthquake did not occur where I live. However, the huge earthquake with the magnitude of 9.0 on the Richter scale, which is said to occur once every 1000 years, hit the Tohoku District of Japan (north-eastern part of Japan) and the ensuing tsunami or tidal waves devastated the area. Because of this disaster more than 10000 people lost their lives. Disrupted water supply still continues even two weeks after the earthquake. The afflicted people of this disaster are forced to lead severe lives in this cold weather. In addition, the nuclear power plant was also damaged because of this disaster, and radioactive substances continue to leak. Power failure also continues in Tokyo and its surrounding areas. Japan is really in the critical situation now. Still, the reconstruction begins little by little. Support and volunteers from every country in the world are contributing to this reconstruction. I think all Japanese people should cooperate together to regain their normal lives though I do not know how many years it will take to accomplish a complete reconstruction. Thank you for worrying about Japan.

回答No.1

We were living, and the earthquake was not generated. However, a big earthquake of magnitude 9.0 I asked it it in the Japanese north one once in 1000, and to be able to break got up, and a tsunami more than 10m flocked. People more than 10,000 died by this disaster. The one where a blackout and suspension of water supply just continue more than two weeks and suffered from is forced to the life that is severe in the cold inside. In addition, the nuclear power plant is damaged by this disaster, too, and radioactive rays are discharged. A blackout leads to the district where there is Tokyo of the capital. Japan is the really critical situation now. However, the revival gets worse little by little. Support from each country and volunteers contribute to the fact. It is it and wants to completely try one hard together though I do not understand it how many years I take it to revive. Thank you for worrying.