• ベストアンサー

翻訳してください!!

翻訳してください!! 「日本はたくさんの食べ物を輸入に頼っています。もし、何らかの理由である国とのつながりがなくなれば、その国から輸入していた食べ物の値段が上がることは避けられません。」 意訳でかまいませんのでよろしくお願いします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • marbleshit
回答No.2

Japan relies on the import for huge amounts of foods. It is inevitable for an increase of the price of the foods that has been imported from the country if the connection with it is lost in some reasons.

その他の回答 (1)

• blue_r
回答No.1

こんな感じで如何でしょうか? Japan relies on the import for a lot of foods. It cannot avoid the price rise of food imported from a country, if it loses the connection with the country for any reason.