解決済み

よろしくお願いします

• 困ってます
  • 質問No.9625128
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 77% (3651/4691)

I was making small talk at a work function when a woman asked if I had children. I said no. She expressed pity that I hadn't experienced life's greatest joy and said she couldn't understand why women these days prioritize careers over family. She added that parenthood is a prerequisite for being a good manager since women without children lack the maturity necessary to lead teams.

Carolyn, it wasn't my choice not to have kids, and this is a painful subject for me.

In my 20s, I would have brushed this off and changed the subject, but now I am in my 40s struggling to save for retirement on a salary that falls far below that of my married-with-children peers in the same profession. I have been passed over even though I have always had outstanding performance evaluations. I am always expected to work overtime and take a hit for the team because I don't have kids, yet I am also resented and belittled for it.

So, this time I calmly asked her, "Do you think having a genetic disease makes a person immature? Do you think watching an 8-year-old relative die from said genetic disease makes a person immature? There are a lot of reasons people don't have kids, and a lot of paths to maturity."

That did not go over well. Now my presence clears the room.

passed overとtake a hit for the teamとmy presence clears the room はどのような意味でしょうか?よろしくお願いします

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1

英語 カテゴリマスター
1。passed over はどのような意味でしょうか?

pass over は下記の6の意味です。
 (他の子持ちはみんな昇進していくのに、私は)そのままにされた。

2。take a hit for the team はどのような意味でしょうか?

take a hit は、下記のように「非難を受ける」という意味です。
 https://eow.alc.co.jp/search?q=take+a+hit
(チームの出来が悪い時は私が)非難を受ける > チームの失敗は私のせいだとされる

3。my presence clears the room はどのような意味でしょうか?

私が居ると部屋が空っぽになる。
お礼コメント
corta

お礼率 77% (3651/4691)

ご回答ありがとうございます
投稿日時 - 2019-06-12 23:18:08
結果を報告する
このQ&Aにはまだコメントがありません。
あなたの思ったこと、知っていることをここにコメントしてみましょう。
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,600万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。

その他の関連するQ&A、テーマをキーワードで探す

キーワードでQ&A、テーマを検索する

ピックアップ

ページ先頭へ