解決済み

tear someone a new one

• 困ってます
  • 質問No.9555915
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 75% (3050/4056)

I love giving gifts. I travel a lot and am constantly on the look out for unique, personal items that I know will mean something special to my friends and family. It’s a kind of sport for me, I guess, but I never thought about its having winners and losers until this last Christmas. I have a friend of 20 years who’s been married these last four. I usually get her something special and give him a bottle of Scotch. While I don’t know him that well I do know he collects a very specific type of sports memorabilia and while traveling last year I found a very rare and underpriced item that I knew he’d been searching for. So I bought it for him and waited eagerly for Christmas. But the moment he opened it I knew I’d made a mistake. He was overjoyed and declared it the best gift he’d ever gotten, and my friend was livid. She dragged me into the kitchen and tore me a new one.

tear someone a new oneはどのような意味でしょうか?英語での説明はあったのですが、日本語の訳がほしいです。よろしくお願いします

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.2

英語 カテゴリマスター
>tear someone a new oneはどのような意味でしょうか?英語での説明はあったのですが、日本語の訳がほしいです。
⇒tear someone a new oneのsomeoneは間接目的語で、「利害」を表します。
「a new oneを tear する行為がsomeone に利害を与える」ことを表す、といった感じの意味用法です。

She dragged me into the kitchen and tore me a new one.
「彼女は私を台所の中に引っぱり込んで、私の前で(私にあてつけて)新しいものを引き裂いた」。

彼への贈り物として彼女も私と同じものを用意していたのでしょう。私が先に渡して、彼は非常に喜んだ。彼女は落胆のあまり(半分悲しみ、半分怒りながら)私の目の前でそれを破り捨てた…という状況だと思います。

なお、他のヨーロッパ語では、このような間接目的語の用法を「心性与格」(あえて英語で言えば、ethical dative)と言うことがあります。
お礼コメント
corta

ご回答ありがとうございます
投稿日時 - 2018-11-09 03:52:12
感謝経済

その他の回答 (全1件)

• 回答No.3

tear someone a new one=oneが指すのはasshole(肛門)

新たしい肛門ができそうになるほどメッチャクチャに(言葉で)攻撃にされたという意味(笑)

日本語に訳すとキモイ表現ですね。(笑)

まあ、相当怒ったんでしょう。
お礼コメント
corta

ご回答ありがとうございます
投稿日時 - 2018-11-09 03:51:16
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,500万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。

この言い回しでうまく伝えられた!あなたの知識や経験を教えて!
このQ&Aにはまだコメントがありません。
あなたの思ったこと、知っていることをここにコメントしてみましょう。

その他の関連するQ&A、テーマをキーワードで探す

キーワードでQ&A、テーマを検索する

特集

感謝指数をマイページで確認!

ピックアップ

ページ先頭へ