• ベストアンサー

英訳お願いします><

英訳お願いします>< ・過度の喫煙・飲酒や、ストレスを多くためることは健康を損ねる。 ・過度の飲酒・喫煙をすると、さまざまな病気にかかりやすくなる。 ・健康でいるためには、バランスのとれた食事、質の良い睡眠、適度な運動が必要である。 ・人は長い緊張状態に耐えられないので、緊張状態が続くことは健康に良くない。 ・睡眠は体の疲れを取るだけでなく、免疫力を高める役割もあるので、 心と体の健康を保つためにとても重要なものである。 上の文章の英訳お願いします。><

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • nochi3
回答No.2

It is harmful to our health that we have excess of smoking, alcohol drinking and stress much. We are at risk of getting various sorts of sick if we have an excessive drink and smoke too much. For good health, it is necessary for us to have a balanced meal, sleep comfortably and do adequate exercise. As we cannot be on edge for a long time, the long lasted tensions are not good for health. Sleeping comfortably can recover your physical health and also enhance your immunity so that it is an essential part of good health.

参考URL:
http://eow.alc.co.jp/search?q=%e5%81%a5%e5%ba%b7%e3%82%92%e4%bf%9d%e3%81%a4

その他の回答 (1)

• SPS700
回答No.1

Excessive smoking, drinking, and stress are injurious to one's health. Excessive drinking and smoking make one susceptible to a number of diseases. In order to maintain good health, balanced diet, good sleep, and appropriate exercise are necessary. People cannot withstand long period of tension, so continued tension is not good for health. Because sleep not only alleviates tiredness, but also increases immunity, it is very important for the maintainance of healthy body and mind.