• ベストアンサー

歴史について英訳をお願いします。

mydoughboyの回答

• ベストアンサー
回答No.2

最初の文を現在のこととして表すと、二番目の文でなぜ高年齢の床屋さんが驚くのか分からなくなるので、最初の文は過去の出来事にすべきです。 Fukusuke used to be the highest-regarded razor brand in Japan. If you mentioned this name to an elderly Japanese barber, they'd be very surprised. Everyone wanted a Fukusuke razor back then. Since Fukusuke razors have long been discontinued, I doubt any collector would have one in mint condition. discontinued http://eow.alc.co.jp/discontinued/UTF-8/ "mint condition" http://eow.alc.co.jp/%22mint+condition%22/UTF-8/

arigatou_Japan
質問者

お礼

ご回答に感謝いたします。またお会いできましたら宜しくお願いします。よいお年を。