• ベストアンサー

歴史について英訳をお願いします。

日本の西洋剃刀で最も価値があるブランドは「福助」です。 おそらく、日本の高年齢の床屋さんにこのブランドを言えば、 とても驚くと思います。 昔は誰もが欲しがる憧れのブランドでした。 今の日本では製造していなく、新品で持っているコレクター はまずいないと思います。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.2

最初の文を現在のこととして表すと、二番目の文でなぜ高年齢の床屋さんが驚くのか分からなくなるので、最初の文は過去の出来事にすべきです。 Fukusuke used to be the highest-regarded razor brand in Japan. If you mentioned this name to an elderly Japanese barber, they'd be very surprised. Everyone wanted a Fukusuke razor back then. Since Fukusuke razors have long been discontinued, I doubt any collector would have one in mint condition. discontinued http://eow.alc.co.jp/discontinued/UTF-8/ "mint condition" http://eow.alc.co.jp/%22mint+condition%22/UTF-8/

arigatou_Japan
質問者

お礼

ご回答に感謝いたします。またお会いできましたら宜しくお願いします。よいお年を。

その他の回答 (1)

• ID10T5
回答No.1

The most valuable straight razor brand of Japan is "Fukusuke". Probably, elder barbers in Japan will be so surprized to hear you talk about this name. In the past, the razors used to be icons for everyone. Today, they are not manufactured in Japan anymore so you will hardly find any collectors still retaining unused Fukusukes. ※英語は同じ単語を繰り返して使用することを嫌うので、少し言い換えています。

arigatou_Japan
質問者

お礼

ご回答に感謝いたします。またお会いできましたら宜しくお願いします。よいお年を。