• ベストアンサー

歳の差

20歳以上の歳の差の 恋人又は、配偶者をお持ちの女性の方にお伺いします 付き合おう!と決めた 「決め手」は何ですか?

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • nana4343
回答No.2

私は20歳で恋人の彼は43歳です。 決めては人生経験を積んだ人としての魅力と、 その歳には見えない若々しさ、 エネルギーに溢れていてタフなところ、 たくさんの人に好かれ、頼られるところ、 みんなを楽しませるユーモアがあるところや包容力があるところなど… たくさんありますね。

noname#140749
質問者

お礼

歳の差云々・・・と言うより 人間的魅力に惹かれたということですよね。 回答ありがとうございます。

質問者

補足

もしよろしかったら アプローチを仕掛けたのはどちらか? ・・・を教えていただけると助かります。

その他の回答 (2)

回答No.3

年の差の記録は67歳らしい: (だが、低開発国、おっともとい開発途上国ではそれ以上もあるようだが) The last-known Union widow, Gertrude Janeway, died in Jan. 2003 in Tennessee. John Janeway joined the Union army in 1864 and was briefly a POW at Andersonville. The couple married in 1927, after waiting three years until Gertrude turned 18. John was 81. [81-18 = 63] The person thought to be the last-known Confederate widow, Alberta Martin, was born Dec, 4, 1906, and died at age 97 in Alabama on May 31, 2004. In 1927, at age 21, she married William Jasper Martin, then 81. Martin joined the Confederate army in May 1864. Upon her husband's death, she married his grandson from his first marriage. [81-21 = 60] The publicity surrounding Alberta Martin's death prompted relatives of Maudie Celia Hopkins of Arkansas to reveal that the 89-year-old was in fact the last civil war widow. Hopkins married 86-year-old William Cantrell on Feb. 2, 1934, when she was 19. She did so to escape poverty, but kept quiet about the unusual marriage, “I thought people would gossip about it.” Cantrell, who served in the Virginia Infantry, supported her with his Confederate pension of “$25 every two or three months” until his death in 1937. Hopkins has outlived three other husbands. [86-19 = 67]

質問者

お礼

権力者とそれに従う者の図式が見えてきそうですね。 回答ありがとうございます。

noname#138645
noname#138645
回答No.1

私は彼女いない歴=年齢40歳、ハゲチビブサイク貧乏派遣社員女友達皆無将来性皆無一生涯独身確定男性です。 加藤茶氏、凄いですよね。 45歳差結婚。 23歳の奥さんに理由聞いてみたいですよ。 まぁ本音はお金でしょうが…………………。 ┐('~`;)┌

質問者

お礼

そういえば、故荒井注さんもかなりの歳の差結婚だったような・・・。 回答ありがとうございます。