• ベストアンサー

アート系の英訳をお願いいたします。

アート系の英訳をお願いいたします。 五十嵐さんがデザインしたカトラリー(金属洋食器)は、 1974年に創業した老舗の金属加工会社で作られています。 カトラリーは、手と機械によって40~50の複雑な工程で作り上げます。 1993年に五十嵐さんのカトラリーがドイツのifコンペテーションを受賞し、 ニューヨーク近代美術館に展示されました。 現在、このカトラリーは伝統的な金属加工の技能を持った職人さんが 会社を退職してしまい製造が困難になっています。 日本でも新品の商品は市場に出回っていないので、大変、希少価値があります。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • SPS700
回答No.1

The cutlery (metallic utensils) designed by Mr. Igarashi is manufactured by a metal processing factory established in 1974. Their cutlery items go through 40 to 50 hand- and machine-making processes. In 1993 a set of cutlery designed by Mr. Igarashi won a prize in the IF Competition in Germany, and was exhibited in the Museum of Modern Arts in New York. At present, because the artisans experienced in traditional craft have retired, we are facing difficulties in continuing the production. Even in Japan new products are few, and these items are very valuable because of their rarity. ドイツの品評会の略称と思われますが、if を小文字で書くと、誤解する人があるかと思い大文字に変えましたが、専門のことは分かりませんので、適当に扱ってください。

fuku3490
質問者

お礼

ご回答に感謝いたします。助かりました。またお会いできましたら、その際は宜しくお願いいたします。 ありがとうござました。