• 締切済み

whatの関係代名詞 主格にる?

whatの関係代名詞は、関係詞節の中で、主格・目的格に なることができると参考書に書いてあったのですが 目的格の例文は沢山見かけます。 自分の勉強不足だと思うのですが 主格の場合の例文を見かけませんし 思いつきません。 whatの関係代名詞で主格の場合は、実際多くありますか? いくつか例文を教えて頂けると幸いです。 よろしくお願いします。

• 英語

みんなの回答

回答No.4

関係節でも主格、主節でも主格で、辞書に使えるような やさしい単語での簡潔な例文を。 What happened cannot be undone. What occurred cannot be denied. What comes first goes first. What comes fast goes fast. What appears disappears. What disappears re-appears. What is born dies.

• KappNets
回答No.3

辞書から見つけた例です。 -----What followed was still worse. -----What annoys me is the way he boasts about what he’s done. google 検索で見つけた例です: -----Endless silence is what gives me fear -----I can't see what took me so long to realize that... -----What realized me most about the other countries is ... -----He laid out his ideas in 1961, in what came to be known as the Drake equation.

• mabomk
回答No.2

最も分かり易い例文を、、、、、、 What Mr. wind-sky-wind wrote in No.1 answer is almost perfect, and what I want to add here is almost noththing. Hope what I write here will be helpful.

回答No.1

what is right「正しいこと」 what is needed「必要とされるもの」受身をつくればいくつでもできます。 what you call ~= what is called ~で「いわゆる~」 後に be 動詞がくることが多いと思いますが,「もの」を主語にする文を考えれば簡単につくれます。 what sounds great「すばらしいと感じられるもの」 what serves as a tool「道具として役立つもの」 what gives us pleasure「私たちに喜びを与えてくれるもの」