• ベストアンサー

quick(ly)とrapid(ly)

joshsanの回答

• ベストアンサー
  • joshsan
回答No.3

何かが動く時 Rapid は、動きそのものが速いということ。(動いてからの話) Quick は、動くまでの時間が短いということ。(動くまでの話) 下記は類義語の説明です。参考にしてください。 synonyms FAST, RAPID, SWIFT, FLEET, QUICK, SPEEDY, HASTY, EXPEDITIOUS mean moving, proceeding, or acting with celerity. FAST and RAPID are very close in meaning, but FAST applies particularly to the thing that moves <fast horses> and RAPID to the movement itself <rapid current>. SWIFT suggests great rapidity coupled with ease of movement <returned the ball with one swift stroke>. FLEET adds the implication of lightness and nimbleness <fleet runners>. QUICK suggests promptness and the taking of little time <a quick wit>. SPEEDY implies quickness of successful accomplishment <speedy delivery of mail> and may also suggest unusual velocity. HASTY suggests hurry and precipitousness and often connotes carelessness <a hasty inspection>. EXPEDITIOUS suggests efficiency together with rapidity of accomplishment <the expeditious handling of an order>.