• ベストアンサー

英文にできなくてすごく困っています。少しでもいいので英文を教えてください。お願いします。

まず、リレー。リレーはいつも私を興奮させてくれます。リレーはだいたい4人1組です。クラスで足の速い子が走ります。トラックを1人1周ずつ走ります。1人の人が1周走ったら、次の人にバトンを渡します。バトンを渡す時は、止まって渡しません。なぜなら、タイムが遅くなって、他のチームに抜かされてしまうからです。例えば、1番目の人から2番目の人にバトンを渡す時、2番目の人は1番目の人が自分のスタートライン3mぐらいのところにきたら、走り出します。そして、1番目の人が「はい」と言ったら、前を向いて走ったまま、手のひらを上に向けて、腕を後ろに伸ばします。そして、手のひらにバトンを渡します。このようにして、時間をかけずにバトンを渡すことができます。そした、リレーの選手じゃない人々は、自分のチームを大声で応援します。走っているこの名前を叫びます。すると、たまに余裕のある子は、みんなの方を見てにっこり笑います。いつもリレーを見るたびに、「私も足が速かったらなぁ」と思います。次に、徒競走。徒競走はリレーと違って自分自身が主役です。リレーは幼稚園の頃はなかったのですが、徒競走は幼稚園の時からありました。学年が上がると走る量も増えます。背の大きさ順にだいたい6人ずつで走ります。走り終えたら順位順に1列に並びます。たまにゴール直前で転んでしまって、ドベになってしまう子もいます。徒競走は運です。なぜなら一緒に走る6人みんな足が速い子のグループもあれば、6人みんな足が遅いグループもあるからです。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Mell-Lily
回答No.2

First, let me refer to a relay race. Whenever I watch it, I am excited very much. It is generally run by some sets of four persons. Children who have the ability to run fast are selected as runners of it in classes. Each runner runs one round along the track. He passes a baton to the next runner, when he finishes one round run. He never stops running when he does so. It is because to cost time will make other teams go ahead. For example, when the first runner passes a baton to the second, the second will begin running with the first about three meters behind his start line. And when the first says, "here it is", the second gives his arm back with the palm upward, running looking forward. And a baton is passed to the palm. Thus, a baton can be passed without spending many hours. People who are not the runners of a relay race cheer their team in a loud voice. They cry the name of the runner who are running. Then, the child who have additional energy occasionally looks at everybody and smiles sweetly. Whenever I watch a relay race, I wish that I were also a fast runner. Next, let me refer to a dash. Unlike a relay race, I am the leading role in it. Although the relay race was not held when I was in the kindergarten, a dash was done then. As the grade goes up, the length one runs in a dash increases. Six children generally run in every dash in order of the back. When they finish a dash, they stand in a line in order of the rankig. Some children fall down just before the goal and come in last. A dash is under the control of fortune. It is because there are some cases in which everybody in the group of six persons has the ability to run fast, and other in which nobody does it.

yuna333
質問者

お礼

本当にありがとうございました。明日、英語の発表うまくいきそうです。

その他の回答 (1)

回答No.1

下のサイトで訳してくれると思います。 すごく良いサイトです。

参考URL:
http://www.excite.co.jp/world/text/
yuna333
質問者

お礼

ありがとうございました。こんなサイトしりませんでした。