解決済み

添削お願いします。

• 困ってます
  • 質問No.9307707
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 85% (320/373)

I think my academic strength is perseverance and creativity.
Because, I was in junior high school, I was a membar of valleyball club.
It was hard club because it hardly a day off and over half member gave up.
(厳しい部活で、休みもほとんどなく半分以上が辞めてしまいました)
but I finished a club activity. 
And, when I was in high school, I was a member of theatrical club.
Then I made a drama, so I think I have perseverance and creativity.

長いのですが、よろしくお願いします。
通報する
  • 気になる
    質問をブックマークします。
    マイページでまとめて確認できます。

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.2
レベル12

この文は学校かどこかへの志願書に使うのでしょうか?それで定型的にacademic strength (学問的強み)を書くべきところに、この内容を書いたら間違いなく落とされますよ。もしacademic strengthを書く必要があれば、これまで何を勉強してきてどの分野でどう言う研究、実験、論文などがあって自慢できるのかを書かなければなりません。

もしこの文のようなことを書けば良いのであれば、personal strengthsが良いです。
I think my academic strength is perseverance and creativity.
→ I thinkは子供っぽく見えるので省いて自信を持って書きます。
My personal strengths are perseverance and creativity.

Because, I was in junior high school, I was a membar of valleyball club.
→ スペルミスは禁物です。mernbar-> member, valleyball -> volleyball
I obtained (forged, learned) perseverance through a volleyball club at junior high school which I attended.
because出始めるのは唐突です。それから、バレー部で鍛えたのは忍耐力で、創造性は入らないですよね?であればはっきり書くべきです。

It was hard club because it hardly a day off and over half member gave up.
→ hard club では通じません。a severe club または a tough club。途中で辞める場合、retireが使えます。何か引退するみたいですが、スポーツなどで途中で抜ける場合にも使います。
The club was so severe that I could hardly take a day off and over a half of members had retired in the middle.

but I finished a club activity. 
→ But I could completed the activity till the end. またはI could survive till the endも良いかも知れません。

And, when I was in high school, I was a member of theatrical club.
→ Andもちょっと子供っぽく見えるのでいらないと思います。 drama clubの方が一般的じゃないですか?
When I was in high school, I was a member of a drama club.

Then I made a drama,
→ ここではmade a dramaの意味を少しはっきりさせ、あなたのそこでの役割を書いたほうが良いと思います。
I created a(どんなドラマか書いたほうが良い。どれだけ素晴らしいか)drama as (あなたの役割)there.

so I think I have perseverance and creativity
→ 最初に演劇部の話で、カンマの後またperseveranceが入ってきて中学のバレー部の関係と混ざってしまっています。ここはまずcreativityで一旦話を閉じたほうが良いです。

That experience inspired my creativity.

その他の回答 (全1件)

• 回答No.1
レベル14

他カテゴリのカテゴリマスター
>I think my academic strength is perseverance and creativity.
これですと「私の学力的な強みは忍耐力と想像力です」になってしまいます。少し違和感がありますよね。これを「私の性格的な強みは我慢強さと想像力にあります。」としたらどうでしょう。そうすると、こうなります。
I think my characteristic strength lies in perseverance and creativity.

>Because, I was in junior high school, I was a membar of valleyball club.
このままですと「なぜなら、私は中学校にいました、私はバレーボールクラブの部員でした。このクラブはハードでした。なぜなら殆ど休みの日はなく、半数以上の部員が辞めていきました。しかし私は部活を最後まで続けました。」となります。大体良いと思いますが、改善できるところはあると思います。例えばこんなふうに。
When I was in junior high school, I played for the Volleyball Club. It was a hard club because it hardly had a day off, and as a result, more than a half of the members left the club half way through. However, I stayed till the end.

>And, when I was in high school, I was a member of theatrical club. Then I made a drama, so I think I have perseverance and creativity.
こののままですと「そして、私は高校時代、演劇部のメンバーでした。そして私は作品を創りました。ですので私は忍耐力と想像力を持っていると思います。」
さて、"I made a drama" とは演劇の脚本を書いたということでしょうか?こうしてみてはどうでしょう。
Also, when I was in high school, I joined the Theatre Club. There I wrote a drama.
I think the above two experiences show that my strength lies in perseverance and creativity.
=================================================
I think my characteristic strength lies in perseverance and creativity.

When I was in junior high school, I played for the Volleyball Club. It was a hard club because it hardly had a day off, and as a result, more than a half of the members left the club half way through. However, I stayed till the end.
Also, when I was in high school, I joined the Theatre Club. There I wrote a drama.

I think the above two experiences show that my strength lies in perseverance and creativity.