• ベストアンサー

英訳をお願いします。

英訳をお願いします。 「ちょっと疑問点があるのですが、明細を見ると、年末から年明けにかけて12月末に7日間、年明けにに8日間の合計15日間の有給を取ったことになっています。ですが、実際は1月1日から8日までの間は土日を除いて5日間しか有給を取っていません。明細を見ると64時間有給を取ったことになっていますが実際は40時間です。一度ご確認いただけないでしょうか?」 どなたか、英訳をお願いします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 92128bwsd
回答No.3

「明細」は何の明細かによりますが、この場合は給与明細(pay statement)ですか?取り敢えずその前提で書きます。たいてい、明細のタイトルかWebだったらメニューとして書かれていると思いますので置き換えて下さい。 "I have a question. The [pay statement] says I took seven days off in last December and eight in January, consecutive 15 days off from the end part of last year to new year days, using paid day-offs. It says I consumed eight days as paid vacations in January, but I believe that should be five paid days off because you should exclude three days of the national holiday, Saturday and Sunday in Jan 1st and 8th. The statement says I used 64 hours from entitled hours for paid time-off while I believe it should be 40 hours. Could you double-check if the statement is really correct and get back to me with the result? " ちょっと細かいですが、事務的に有給休暇と言う時は会社によりますが、paid vacation, paid holidays の他paid day-off等いろいろな言い方をします。また、時間で表す時にpaid time-offとも言いますが、上ではpaid vacationはバケーションの意味をこめて使っていて、day-off は会社の事務的な有給休暇と言う意味、paid time-offは有給として扱われる時間として混在させてしまっていますが、会社の言い方を使うのが正しいでしょう。これも細かいですが、日本では数字を表す時に、1とか2とか数字を書きますが、英語圏ではone, twoの様に単語で書くのが普通です。ここでは2桁以上はわかりにくいので数字にしていますが、正式文章は文中に現れるときには桁が増えても単語で書くことが多いようです。

eeyore5
質問者

お礼

ご回答ありがとうございます!!大変参考になりました!

その他の回答 (2)

• SPS700
回答No.2

I have a question. The detailed description I received shows that I took 7 days in December and 8 days in January, total of 15 days' paid vacation over the year-end holidays. However, I took only 5 paid vacation days starting January 1, because the eight days from January 1 to 8 include a Saturday and a Sunday. The record shows that I took 64 hours off, but in reality I took only 40 hours. I would appreciate you reexamination.

eeyore5
質問者

お礼

ご回答ありがとうございます!!参考になりました!

回答No.1

I have a little doubt, but, looking at the specification, the end of December through the beginning of the year to 7 days from the end of the year, has become a thing took paid a total of 15 days of 8 days in the new year. But, actually January 1 to 8 does not only taking a paid five-day except Saturday and Sunday. See the specification and has become that took 64 hours paid, but in fact is 40 hours. Could you please check once?

eeyore5
質問者

お礼

ご回答ありがとうございます!!参考になりました!