• 締切済み

英訳よろしくお願いします。

1つ目は、現在の日本は「少子高齢化」である。急速に少子高齢化が進行していて、移民がなければ人口が減っていく状態である。日本の年間出生数は、1974年頃に約200万人であった。それ以降、毎年減少を続け1984年には150万人を割り込みます。そして、2010年の出生数は、107万1304人になる。これは、30年で半減したことを意味する。

• 英語

みんなの回答

回答No.1

グーグルトランスレートすると以下の通りです。 First , the current Japan is " aging " . Rapidly have aging progresses , it is a state in which immigrants will decrease is no if population . Annual number of births in Japan , was about 2 million people in 1974 . Later , in 1984 and continued to decrease every year you interrupt the 1.5 million people . And , number of births in 2010 is made to 1,071,304 people . This means that it has half 30 years.