English Directions: How to Get to Mr. Suzuki's House

このQ&Aのポイント
  • To get to Mr. Suzuki's house, go down this street until the end.
  • The post office should be the first thing you see.
  • There is a small path right behind the post office that leads to Mr. Suzuki's house.
回答を見る
  • ベストアンサー

道案内の英語を教えてください。

1: 「鈴木さんの家に行くには、この坂を下りきってください」 If you want to Mr.Suzuki's house, please go down to the end of this street. 2:「そうすると郵便局がまず目に入るはずです」 Then, the post office would be the first that draws your eyes. 3: 「郵便局の真裏に鈴木さんの家に繋がる小道が一本あります」 There is a path which leads to Mr. Suzuki's just behind the post office. 4:「緑の屋根が鈴木さんの家です」 Mr.Suzuki lives in the house with a green roof. 英文を考えたのですが、これで伝わりますか? ぎこちない表現があれば別の例文を教えてください。 よろしくお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#204809
noname#204809
回答No.1

十分伝わります。 Then the post office would be はぎこちないと思います。 単純に Then, you will immediately see a post office で十分です。a post officeとしたのは相手はまだその郵便局を具体的には知らないと思われるからです。

joy1995
質問者

お礼

こちらにも回答ありがとうございました。 Then the post office would be...の文は、自分なりにかなり気合入れて自信もって(?)書いたのですが、英語力のある人が見ると、ぎこちないのですね。 このギャップをどうにか埋めていきたいです。 とても参考になりました!!!