• 締切済み

リヒテンシュタインについて

リヒテンシュタインについて知っていることを教えて下さい。

みんなの回答

• cbm51901
回答No.1

Roy Fox Lichtenstein was an American pop artist. He was born in 1923, in New York. He left New York in 1940 to study at the Ohio State University School of Art, where he gained a Master's degree in 1949 after serving in the Second World War. He remained at the University until 1951, teaching students. In 1951, he held his first solo-exhibition at the Carlebach Gallery in New York. During the next ten years or so, he undertook jobs as varied as a draftsman, university lecturer, to a window decorator, in between periods of painting. During the 1960s, along with Andy Warhol, Jasper Johns, and James Rosenquist, he became a leading figure in the new art movement. His work defined the basic premise of pop art through parody. Favoring the comic strip as his main inspiration, Lichtenstein produced hard-edged, precise compositions that documented while it parodied often in a tongue-in-cheek humorous manner. His work was heavily influenced by both popular advertising and the comic book style. He described pop art as "not 'American' painting but actually industrial painting". His paintings were exhibited at the Leo Castelli Gallery in New York City. His most prominent works are considered to be the "Whaam!", "Drowning Girl," "Oh, Jeff...I Love You, Too...But..," and "Look Mickey." He died in 1997. ロイ・フォックス・リキテンスタインはアメリカ合衆国のポップ・アーティストである。 1923年、ニューヨークに生まれる。1940年、オハイオ州立大学美術学部に入学。途中、兵役期間を含んで第二次世界大戦後の1949年、同大学で修士号を取得している。卒業後も大学にとどまり、1949年から1951年まで講師を務めた。 初の個展は1951年、ニューヨークのカール・バック画廊で開催している。1950年代には製図工、大学講師などをしながら生計を立て、当時は最新の抽象表現主義風の作品を制作していた。 1960年代には、アンディ・ウォーホル、ジャズパー・ジョンズ、ジェームズ・ローゼンクイストらとともに、ポップ・アートの代表的な画家に名を連ねた。彼の作品はパロディを前提としたポップ・アートとして確立されていった。インスピレーションを主に漫画から得ていったリヒテンシュタインは、鋭い風刺を盛り込んだユーモアのある作品で知られる。彼の作品は大衆広告および漫画から多大な影響を受けている。彼はポップ・アートについて以下のように述べている。 「ポップ・アートはアメリカ的な絵画ではないんだ。むしろ工業デザインだよ。」 彼の作品はニューヨーク市のレオ・カステリ画廊に展示されている。代表作は「Whaam!」「Drowning Girl」「Oh, Jeff...I Love You, Too...But...」 「Look Mickey」など。 1997年没。