• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

教えてください。

この答え教えてください。 (1)次の文を命令文に書き換えなさい。 1. You must come back before dark. 2. You must be kind to old people. 3. You must not run in the hallway. 4. You must not park the car here. 5. You must not be home on such a nice day. (2)次の文の(   )の語句を強める感嘆文に書き換えなさい。 1. He is (a good cook). 2. They are (large diamonds). 3. Swallows fly (swiftly). 4. Ann paints (waonderful pictures). 5. He is studying (hard). 6. She made (foolish mistakes). (3)次の文を正しい文に書き換えなさい。 1. What a my sterious story is it! 2. How she sings beautifully! 3. What rude man he is! 4. Not let's stay long. (4)次の文に付加疑問文をつけなさい。 1. Wait a minute, (   )? (=Please wait a minute.) 2. Let's play cards,(   )? (5)次の文を英語になおしなさい。 1. 名前はボールペンで(with a ball-point pen)書いてください。 2. 甲子園球場(Koshien Stadium)へ野球を見に行こう。(付加疑問文をつけて) 3. テレビを消さ(turn off)ないでください。 4. 土曜日まで我慢して(patient)いなさい。 5. あなたの新しい住所を知らせてください。 6. 彼女はなんて偉大な教師だったんだろう。 7. この赤ん坊はなんとぐっすり(soundly)眠っていることだろう。 お願いします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1
  • sayshe

(1) 1. Come back before dark. 2. Be kind to old people. 3. Don't run in the hallway. 4. Don't park the car here. 5. Don't be home on such a nice day. (2) 1. What a good cook he is! 2. What large diamonds they are! 3. How swiftly swallows fly! 4. What wonderful pictures Ann paints! 5. How hard he is studying! (3) 1. What a serious story it is! 2. How beautifully she sings! 3. What a rude man he is! 4. Let's not stay long. (4) 1. Wait a minute, will you? 2. Let's play cards, shall we? (5) 1. Write you name with a ball-point pen, please. 2. Let's go watching a baseball at Koshien Stadium. 3. Don't turn off the TV, please. 4. Be patient till Saturday. 5. Please tell me your new address. 6. What a great teacher she is! 7. How soundly this baby is sleeping!

質問者からのお礼

連続解答本当に感謝ですm(__)m!! いつもありがとうございます!!