• ベストアンサー

英訳お願いします

下の文を翻訳を使うと文法などがめちゃくちゃになるので↓について英訳してください。 お願いしますm(_ _)m 東郷平八郎は、明治時代の日本海軍の司 令官として日清及び日露戦争の勝利に大 きく貢献し、日本の国際的地位を「五大 国」の一員とするまでに引き上げた。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.1

Togo Heihachiro greatly contributed to Japan's victories in Sino-Japanese war and Russo-Japanese War as Commander-in-Chief of the Combined Fleet of the Imperial Japanese Navy in the Meiji period. He elevated Japan's international status to one of "the five most powerful countries". が私が作ってみた訳文です。色々検索していたら、次の文が見つかりました。 As a naval commanding officer in the Meiji period, he contributed greatly to victories in the Sino-Japanese War and Russo-Japanese War, boosting Japan's international standing to make it one of 'the five most powerful countries.' 明治時代の日本海軍の司令官として日清戦争及び日露戦争の勝利に大きく貢献し、日本の国際的地位を「五大国」の一員とするまでに引き上げた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス http://ejje.weblio.jp/content/%E4%BA%94%E5%A4%A7%E5%9B%BD 東郷平八郎の名前が、表記されていないので、上の例文を、以下の様に変えるだけで、完ぺきです。 As a naval commanding officer in the Meiji period, 【he→Togo Heihachiro】 contributed greatly to victories in the Sino-Japanese War and Russo-Japanese War, boosting Japan's international standing to make it one of 'the five most powerful countries.'

motogen
質問者

お礼

ありがとうございましたm(_ _)m