• ベストアンサー

英訳教えてください

英訳教えてください 1 彼はその問題を解こうとしたが、出来なかった (単文で) 2 人は年を取ってくると時々ひどく眠くなり、時間の経つのが遅く思われるものだ よろしくお願いします

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.2

1. He tried to solve the problem in vain. 2. As one gets older, he gets very sleepy once in a while and feels that time passes slowly.

hrht5ru5
質問者

お礼

ありがとうございました

その他の回答 (1)

• ShowMeHow
回答No.1

He tried to solve the problem, but he couldn't. When a man gets old, he sometimes feels very drowsy, and feels that time proceeds very slowly. 直訳すぎるかな?

hrht5ru5
質問者

お礼

ありがとうございました