• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

和訳をお願いします。

• 質問No.6427569
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 83% (136/162)

入院と自動車学校で勉強出来なくて、テストが5日後にあります。
お力をお貸しください。

Lawrence got he belts of explosive ready,but before he could begin to fix them,there was a sudden clatter of noise from high above him.One of the machine gunners had dropped his rifle.
The Turkish sentry shouted a challenge,then fired his rifle at the place from where the noise had seemed to come.The other Turks came running out of the guard tent.Soon asmall battle was raging.The Arabs carrying the explosive belts knew that if a bullet hit one of the belts,it would go off and blow them to pieces.So they dumped the explosive into the gorge and ran.Lawrence followed them and within a few minutes they were all trotting away on their camels,the raid afailure.
But even so in had caused confusion.The Turks hated raids like this.They did not know where the Arabs would strike next,so they had to keep lots of troops everywhere.They could not stop the trains altogether because their souldiers in desert posts depended on them for supplies.The one thing they felt sure of was that Lawrence would attack only trains.He would not risk a full-scale battle.Lawrence soon proved them wrong.

If you look at the map you will find,at the top of an inlet off the Red Sea,a port called Akaba.
In 1917 the Turks held it. they felt secure from an attack by Lawrence and the Arabs because it was a well-fortified port and they would be able to beat off any attempt to land troops from the landward side would be impossible because hundreds of miles of desert lay between Akaba and the nearest Arab forces.Lawrence knew that the Turks would think this,so he and the Arabs decided to do the impossible.They would march across this desert and attack Akaba from the rear.
Lawrence,Auda, and thirty camel riders armed with rifles set out to persuade the desert tribesmen to join them.Lawrence carried twenty thousand gold sovereigns in his saddlebags to pay recruits.The arabs tribesmen were happy to see Lawrence and Auda.Their arrival was the occasion for a feast

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1
  • ベストアンサー

ロレンスは彼の爆薬ベルトを用意しましたが、彼がそれらを固定し始められないうちに、彼の頭上ずっと高いところから突然カタカタと言う物音が聞こえました。機関銃手の一人が彼のライフルを落としたのでした。
トルコの歩哨は、襲撃と叫んで、その物音が来たと思われる場所に向けてライフルを発砲しました。残りのトルコ人たちが衛兵のテントから駈け出してきました。すぐに、小さな戦闘がはじまりました。爆薬ベルトを運んでいたアラブ人たちは、もし弾丸がベルトの一つに当たれば、爆薬が爆発し自分たちが木っ端みじんに吹き飛ばされることを知っていました。それで彼らは爆薬を細い通路の中にどさっと落として逃げました。ロレンスは彼らの後を追いました、そして数分以内で、彼らは自分のラクダに乗って全員走り去ってゆきました、襲撃は失敗でした。
しかし、そんなことでさえ、混乱を引き起こしました。トルコ人たちはこの様な襲撃を嫌いました。彼らには次にアラブ人たちがどこを攻撃するのかわかりませんでした、それで、彼らはいたるところに部隊をとどめておかなくてはなりませんでした。トルコ人たちは列車を完全に止めてしまうことはできませんでした、と言うのは、砂漠の駐屯地の彼らの兵士たちが、物資の補給を列車に頼っていたからでした。一つ彼らが確信できたことは、ロレンスは列車しか襲撃しないだろうと言うことでした。彼は全面的な戦闘をする危険はおかしそうにありませんでした。ロレンスは、間もなく彼らが間違っていたことを証明しました。

地図を見れば、紅海の入り江の上端のところに、アカバと呼ばれる港が見つかります。
1917年にトルコ人がそこを手に入れていました。彼らはロレンスやアラブ人たちの襲撃があっても安全だと感じていました、と言うのは、そこは入念に要塞化された港で、部隊を上陸させようとどんなに試みても、打ち負かすことができそうでした。また、陸地側からの攻撃は不可能に思えました、と言うのは、アカバと最も近いアラブ軍との間には、数百マイルの砂漠が広がっていたからです。ロレンスにはトルコ人たちがこのような考え方をするだろうと言うことはわかっていました、それで、彼とアラブ人たちは不可能なことをする決心をしました。彼らはこの砂漠を横断して、背後からアカバを襲撃しようとしたのでした。
ロレンスとアウダ、そしてライフルで武装した30名のラクダ乗りたちは、砂漠の部族に彼らに加わるように説得するために、出発しました。ロレンスは彼の鞍袋に新兵に支払うための、二万枚のソブリン金貨を携えていました。アラブの部族はロレンスとアウダに会えて喜びました。彼らの到着は祝宴の機会でした。
お礼コメント
mokuya

お礼率 83% (136/162)

回答ありがとうございます。
助かりました!
投稿日時:2011/01/06 13:11
結果を報告する
このQ&Aにはまだコメントがありません。
あなたの思ったこと、知っていることをここにコメントしてみましょう。