• 締切済み

「ソルビン酸」について

noname#211914の回答

noname#211914
noname#211914
回答No.1

ソルビン酸:sorbic acid(CAS;110-44-1) ================================ TOXICITY ======== *TOXICITY: typ. dose mode specie amount units other LD50 ipr rat 800 mg/kg LD50 ipr mus 2820 mg/kg LD50 orl mus 3200 mg/kg LD50 orl rat 7360 mg/kg LD50 scu mus 2820 mg/kg *AQTX/TLM96: Not available *SAX TOXICITY EVALUATION: THR: Moderately toxic by intraperitoneal and subcutaneous routes. Mildly toxic by ingestion. An experimental tumorigen. Experimental reproductive effects. Mutagenic data. A severe human and experimental skin irritant. *CARCINOGENICITY: Tumorigenic Data: TDLo: scu-rat 1040 mg/kg/65W-I *MUTATION DATA: test lowest dose cyt-ham:lng 1050 mg/L | test lowest dose sce-ham:lng 1050 mg/L *TERATOGENICITY: Reproductive Effects Data: TDLo: orl-rat 4154 gm/kg (2Y pre) *STANDARDS, REGULATIONS & RECOMMENDATIONS: OSHA: None ACGIH: None NIOSH Criteria Document: None NFPA Hazard Rating: Health (H): None Flammability (F): None Reactivity (R): None *OTHER TOXICITY DATA: Skin and Eye Irritation Data: skn-man 150 mg/1H SEV skn-rbt 1 mg SEV Status: EPA TSCA Chemical Inventory, 1986 Meets criteria for proposed OSHA Medical Records Rule ================================ 不明の点は補足お願いします。 ご参考まで。

shunji
質問者

お礼

回答有難うございます。無学な私にはちょっと理解できないです。(^^;折角投稿して頂いたのにすみません。