• ベストアンサー
  • 困ってます

歌詞の和訳をお願いします

No5816510の質問者です。和訳をお願いしたいのを英訳と間違えて書きましたので再びお願いします。 The temptationsの昔の歌の一部ですが和訳お願いします。 You've got a smile so bright, you know you could have been a candle I'm holding you so tight, you know you could have been a handle The way you swept me off my feet, you know you could have been a broom. The way you smell so sweet, you know you could have been some perfume. Well, you could have been anything that you wanted to And I can tell, the way you do the things you do. ちなみにこれはholding youってやっぱり男から女性への歌ですよね?

noname#142299
noname#142299

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1

The Way You Do the Things You Do ですね 直訳しても面白くないので、原文を壊さない程度に(そうなってることを願います)意訳してみます ただ、こういうrhymeが面白い歌詞は日本語に直すと ? になることも多々あるので できれば原文で楽しみたいところです。 You've got a smile so bright 光り輝く君の微笑 You know you could have been a candle 辺りを照らすロウソクの様 I'm holding you so tight 君を強く抱きしめる You know you could have been a handle 取っ手があるみたいにぴったりだ The way you swept me off my feet 僕を夢中にさせるその様は You know you could have been a broom 魔法のホウキでも使ったのかい? The way you smelled so sweet 君が纏っている良い香り You know you could have been some perfume イカした香水でも着けているのかな? Well, you could have been anything that you wanted to その気になれば君は望むもの全てになれる And I can tell the way you do the things you do 僕には君のやり方がわかるんだ The way you do the things you do 君のそのやり方がね As pretty as you are 美しい君を例えるなら You know you could have been a flower 可憐な花にもなるだろう If good looks was a minute 例え、その美しさが一瞬でも You know that you could be an hour 永遠に続くかと錯覚する The way you stole my heart 僕のハートを盗むとき You know you could have been a cool crook 君は全くばかげているよ And, baby, you're so smart でも、実は凄く賢いんだ You know you could have been a schoolbook 教科書全部を暗記してるみたいにね

質問者からのお礼

ありがとうございました!すごくかっこいいです!!