• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

英訳願います!(生物)

英訳願います!(生物) (1)有用遺伝子を見つける  微生物や植物、動物などの細胞の中から、有用な遺伝子を見つけて取り出す。 (2)遺伝子を細胞に入れる。  植物の場合、方法は主に3つあります。 パーティクルガン法: 金粒子に遺伝子をまぶし、細胞に撃ち込む方法 エレクトロポレーション法: 細胞壁を酵素で取り除いた細胞に直流パルスを瞬間的に与えて細胞膜を乱れさせ、できた穴から遺伝子を潜り込ませる方法 これを英訳してほしいです! ちなみにパーティクルガンはparticle-gunでエレクトロポレーションはelectroporationです!

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1

機械翻訳です。checkは自分で。 (1) Find a useful gene.   A useful gene is found and taken out of cells, such as a microbe, a plant, an animal. (2) Put a gene into a cell.   In the case of a plant, there are mainly three methods. The particle-gun method : How to sprinkle a gene on golden particles and fire into a cell The electroporation method : The method in which give a direct-current pulse momentarily to the cell which removed the cell wall with enzyme, make it a cell membrane confused, and a gene is made hidden from the made hole