• ベストアンサー
  • 困ってます

激励の手紙の添削お願いします!!

久しく会っていない友人(先輩)に宛てた手紙です。 Hi. How are you? Were you able to relax during vacation? This year went so fast. And this week is the last concert this year. I am wishing that it be seeing your smile to made a very strong showing . こんにちは、調子はいかがですか。休暇中ゆっくり過ごせましたか? 今年もあっという間に過ぎてしまいましたね。そして今週が今年最後のコンサートですね!!私はあなたの活躍とあなたの笑顔が見れることを願っています。 という文章を考えてみたのですが、こうした方がいい、これは違うなどありましたら教えてください!! よろしくお願いいたしますm(_ _;;m

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1

こんにちは。chuchu_02さんの訳も良いと思いますが、 日本語の部分だけ読んだときに、わたしだったらこう書きます、 というのを書いてみますね。 Hi. How have you been? How was your vacation? Hope you enjoyed your relaxing vacation. By the way, I can't believe it's almost the end of the year, and this week will be your last concert for this year! Best wishes for your concert to be successful, and looking forward to seeing your great smile at the concert! 特に言うなら、to made a very strong showingという言い方は、日本語を 読んだので意味が何となく分かりましたが、でなければ通じづらいと思います。 ちょっとした参考程度になればよいのですが☆。

その他の回答 (1)

• 回答No.2

Hi, how are you? Were you able to be relaxed during the vacation? It passed so quick this year. And this week is going to be the last concert for this year!! I hope I can see your great success and smile :) こんなんでどうですか?