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Bowie's Dark Persona: The Thin White Duke
- 'Station to Station' introduces Bowie's persona the Thin White Duke, a sinister figure who became the mouthpiece for the album.
- The lyrics contain cryptic messages and references to the Kabbalah and gnosticism.
- The track explores themes of magic, legendary musicians, love, and cocaine.
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第2弾です。いくらか改善できたかも知れません。 >"Station to Station" introduces Bowie's persona the Thin White Duke, a sinister figure who became the mouthpiece for Station to Station and, often throughout 1976, for Bowie himself. The persona was noticeably darker than Bowie's previous characters, being described as "a mad aristocrat", an "amoral zombie", and "an emotionless Aryan superman". ⇒"Station to Station "(「さまよえる心」とでも和訳しますか)には、ボウイのペルソナ(仮面像)であるThin White Duke(蒼白痩身の公爵)が登場する。この仮面の人物は、"Station to Station" の、さらには、しばしば1976年を通じてボウイ自身の代弁者となった不吉な人物である。その人物像は、ボウイのこれまでの登場人物より著しく暗く、「狂った貴族」、「非道徳なゾンビ」、「無感情のアーリア人スーパーマン」などと説明されていた。 >For Bowie himself, the Duke was "a nasty character indeed". The lyrics themselves contain very cryptic messages and direct references, including to the 13th century Jewish mystical system known as the Kabbalah and gnosticism. Bowie would later claim in 1997: "All the references within ["Station to Station"] have to do with the Kabbalah." ⇒ボウイ自身にとって、この公爵は「実に厄介な人物」だった。歌詞自体には、カバラ(伝承の神秘説)やグノーシス主義(自身の神格化による救済説)として知られる13世紀のユダヤ人の神秘体系など、非常に不可解なメッセージや直接的な言及が含まれている。ボウイは、後の1997年に、「"Station to Station"内での言及はすべてカバラに関係している」と主張している。 >Doggett believes the main themes of the track are magic, the arts of legendary musicians, both real and fictitious, the Kabbalah's mythical account of progress from Kether to Malkuth, love and cocaine. Doggett further argues: "just as [the Hunky Dory track] "Quicksand" offered a catalogue of avenues open to the inquisitive imagination of David Bowie circa 1971, so "Station to Station" present a more confused medley of the themes that were haunting his nightmares in the final weeks of 1975." ⇒ドゲットは、この曲の主なテーマは魔法、伝説的な音楽家の現実と虚構の芸術、ケテルからマルクトへの進歩を描いたカバラの神話的説明、愛と麻薬などであると信じている。ドゲットは、さらに次のように主張している。曰く、《〔ハンキー・ドリーの楽曲〕"Quicksand"(砂地獄)が1971年頃のデーヴィッド・ボウイの好奇心旺盛な想像力に開かれた方法の目録を提供したのと同様、"Station to Station " は彼の頭から離れなかった「1975年の最後の数週間の悪夢」にとりつかれた主題の、一層混乱したメドレー(接続曲)を提示している》と。
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- Nakay702
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以下のとおり、取り急ぎお答えします。 >"Station to Station" introduces Bowie's persona the Thin White Duke, a sinister figure who became the mouthpiece for Station to Station and, often throughout 1976, for Bowie himself. The persona was noticeably darker than Bowie's previous characters, being described as "a mad aristocrat", an "amoral zombie", and "an emotionless Aryan superman". ⇒"Station to Station "(曲名)には、Bowieのペルソナ(仮面像)であるThin White Duke(やせた白人の公爵)が登場する。この仮面の人物は、"Station to Station " の、そしてしばしば1976年を通じてボウイ自身の代弁者となった不吉な人物である。その人物像は、Bowieのこれまでの登場人物より著しく暗く、「狂った貴族」、「非道徳なゾンビ」、「無感情のアーリア人スーパーマン」などと評されていた。 >For Bowie himself, the Duke was "a nasty character indeed". The lyrics themselves contain very cryptic messages and direct references, including to the 13th century Jewish mystical system known as the Kabbalah and gnosticism. Bowie would later claim in 1997: "All the references within ["Station to Station"] have to do with the Kabbalah." ⇒Bowie自身にとって、この公爵は「実に厄介な人物」だった。歌詞自体には、カバラ(神秘説の伝承)やグノーシス主義(自身に神格化による救済説)として知られる13世紀のユダヤ人の神秘体系など、非常に不可解なメッセージや直接的な言及が含まれている。ボウイは、後の1997年に、「"Station to Station"内での言及はすべてカバラに関係している」と主張することになる。 >Doggett believes the main themes of the track are magic, the arts of legendary musicians, both real and fictitious, the Kabbalah's mythical account of progress from Kether to Malkuth, love and cocaine. Doggett further argues: "just as [the Hunky Dory track] "Quicksand" offered a catalogue of avenues open to the inquisitive imagination of David Bowie circa 1971, so "Station to Station" present a more confused medley of the themes that were haunting his nightmares in the final weeks of 1975." ⇒Doggettは、この曲の主なテーマは魔法、現実と架空の伝説的なミュージシャンの芸術、ケテルからマルクトへの進歩を描いたカバラの神話的説明、愛とコカインであると信じている。Doggettは、さらに次のように主張している。曰く、《〔Hunky Doryの録音盤〕"Quicksand" (砂地獄)が1971年頃のDavid Bowieの好奇心旺盛な想像力に開かれた道のカタログを提供したのと同じように、"Station to Station "は彼の頭から離れなかったテーマの、より混乱したメドレー「1975年の最後の数週間の悪夢」を提示している。》と。
お礼
ありがとうございます。
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