Apology for Sending Multiple Emails

このQ&Aのポイント
  • We apologize for the inconvenience caused by sending multiple emails to your company.
  • Our company, a Japanese import-export firm, recently sent 7 emails to your company on August 18.
  • We assure you that we did not intend to cause any harm, and we will make efforts to reduce the number of emails in the future.
回答を見る
  • ベストアンサー

英語に直してください。よろしくお願いいたします。

相手先企業からシステム上、メールサーバが止められてしまったので、 相手に状況説明の文章を送りたいと思っております。 以下の文章を英文にお願いいたします。 「弊社は日本の輸入商社です。 短時間にメッセージが送られたと伺いました。 確認したところ日本時間で8月18日の1日で 御社に7通だけそちらにメールを送りました。 1日に30も40通もメールは送っていないので安心してください。 御社にある商品がどれも素晴らしいので、 メールを送ってしまいました。 迷惑をおかけしました。ただ弊社も悪気はありませんでした。 1日に7通が多いというのなら、今後はもっと減らしてメッセージします。 よろしくお願いいたします。」 と申し訳ないのですが、よろしくお願いいたします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Nakay702
回答No.2

以下のとおりお答えします。 勝手ですが、案文を少し変えさえていただきましたので、対訳文も添付いたします。 ⇒ "This is a Japanese import trading company. On the other day (August 18th), we are sorry to have sent 7 emails to your company. We were fascinated by the splendor of your company's products and sent a lot of irrelevant emails. We didn't have any offense, but we apologize for the inconvenience. In the future, we will try to keep the content simple and send the minimum amount of mail. Thank you for your generous support. " (対訳文) 「こちらは日本の輸入商社です。 過日(8月18日)、御社に7通ものメールを送りつけまして失礼しました。御社の商品の素晴らしさに魅せられて、要領を得ないメールをたくさん送ってしまいました。悪気はありませんでしたが、迷惑をおかけしましたことをお詫びします。 今後は、簡潔な内容を考えて、最小限のメールをお送りするように心がけます。どうぞ、御社の寛大なご対応をよろしくお願いいたします。」

その他の回答 (1)

• SPS700
回答No.1

We are an importing company in Japan and understand we sent seven email messages on August 2020. Set your mind at ease because we sent only seven, not more. If seven are too many we will send you fewer in the future. Thank you. 一応訳しはしましたが、大切な点が抜けているように思います。メールは、短く要件だけを書くもので、七つとか八つに分けるのは変です。  大切なら書面で送り、メールで「何年何月何日書状で送りました」と側から内容丸見えのメールにするのが普通のような気がします。  余計なことを申してすみません。