• ベストアンサー
  • 困ってます

start a marriage on a lie

One of my best friends got married over the weekend like Prince Harry and Meghan Markle. I posted some pictures from the wedding on Facebook last night before getting a call from another friend, who said the groom was unfaithful on Friday night during his bachelor party. My friend has another friend, who works at a hotel and saw the groom enter his room with his exotic dancer. She left early the next morning. I feel horrible for my friend and know you can’t start a marriage on a lie. you can’t start a marriage on a lieのonはどのような意味でしょうか?よろしくお願いします

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1
  • SPS700

you can’t start a marriage on a lieのonはどのような意味でしょうか? ここの on は、下記の前置詞の2「~の上に」でしょう。 https://eow.alc.co.jp/search?q=on  人は誰でも嘘の(土台の)上に結婚を(築き)始めることはできません。>  人は誰でも嘘で結婚を始めることはできません。

質問者からのお礼

ご回答ありがとうございます