ビザの有効期限と退職時期について

このQ&Aのポイント
  • 彼女はH1-bビザで働いていますが、今年の8月31日にビザが切れます。すでに彼女は日本で仕事を見つけたため、6月にここを退職し、日本に帰国する予定です。
  • ビザの有効期限前に退職するため、最終日よりも前にアメリカを出国しなければなりません。
  • 彼女は最後の2、3日を有給休暇とし、その間に出国する予定です。ビザの注意点については決まり次第連絡します。
回答を見る
  • ベストアンサー

英訳を教えて下さい。

少々長いのですが、英訳を教えて下さい。 「彼女はH1-bビザで働いてますが、今年の8月31日にビザが切れます。ですが、すでに彼女は日本で仕事を見つけたので6月にここを退職し、日本に帰国する予定です。今のところ、6月15日ごろにアメリカを出る予定です。彼女の場合、ビザの有効期限前に退職するため、ビザをターミネイトする日、すなわち雇用契約の最終日よりも前にアメリカを出国しないといけないことになっていると思います。そのため、最後の2,3日は有給を使って、その間に出国するつもりです。 ビザのことについて、何か特に気を付けなければならないことはありますか?日程については決まり次第、再度連絡致します。」 どなたか、ちょっと長いのですが英訳を宜しくお願い致します。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 16530
回答No.2

She's been working in the states based on H-1B visa which will be expired on Aug. 31 this year. But she found new job in Japan, plans to leave the company in June and go back to Japan. Currently, she is planning to leave the states on Jun. 15. As her termination of the employment contract with the company will automatically terminate her H-1B Visa status immediately, she needs to leave the states before her last day of the employment contract. Therefore she will use paid vacation for a couple of days to make spare days for the visa's validity at her departure to Japan. Is there any other thing which she must be aware of particularly visa related? I will let you know the exact date of her departure when it's confirmed. この内容で混乱しそうなところは、真ん中あたりと思います。H-1Bビザはアメリカ企業が高度人材を海外から雇用するためのビザですが、雇用契約を終了した時点で無効になります。この文で言っているのは、雇用契約の最終日までアメリカにいると、出国時には滞在ステータスが正式にはなくなってしまうので、最終日までは出社せずに、H-1Bビザが残っている間に出国すると言うことですね? そこがわかりやすくなるように文面を少し変えています。 As her termination of the employment contract with the company will automatically make her H-1B Visa terminated immediately, she needs to leave the states before her last day of the employment contract. Therefore she will use paid vacation for a couple of days to make spare days for the visa's validity at her departure to Japan. - 彼女の会社との雇用契約の終了によってH-1Bビザは即時自動的に無効になるので、彼女はアメリカを雇用契約の最終日よりも前に出国しなければなりません。それで彼女は有給休暇を2-3日使って日本への出国時にビザの有効期限のために余裕の日数を作ります。 - 実際にはここまでアメリカのImmigration officeはここまで厳密に運用していないので大丈夫ですけどね。一度出国したらその次にはvisa ステータスで入国できないと言うだけ。 参考になれば。

eeyore5
質問者

お礼

ご丁寧な回答をありがとうございます!!勉強になりました!

その他の回答 (1)

• SPS700
回答No.1

She is working with an H1-b visa, which expires on August 31, 2017. She has already found a job in Japan and plans to quit her job in June and return to Japan. For now her departure date is tentatively June 15, before the termination of her employment contract. She plans to use her paid vacation time for the last few days. Are there procedures she should take care of? As soon as the definite date of her departure is known, we will let you know.

eeyore5
質問者

お礼

早速のご回答ありがとうございます!! 勉強になりました!