• ベストアンサー
  • 困ってます

実行するのニュアンスを教えてください。

• 質問No.8180848
  • 気になる数0
  • コメント数0

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.2
  • ベストアンサー

pursue: to do sth or try to achieve sth [over a period of time]
: to [continue] to discuss, find out about or be involved in sth
: to [follow or chase sb/sth], especially [in order to catch them]
簡単に言えば、「何かを得るまで追い続ける」という感じ

act: to do sth for a [particular purpose] or in order to deal with a situation
: to behave [in a particular way]
: to pretend by your behavior [to be a particular type] of person
: to perform [a part] in a play or film/movie
: ro perform [a particular role or function]
: to have [an effect on sth]
簡単にいうと、「ある特別(特定)の働きをする」という感じ

enforce: to make sure that people obey a particular law or rule
: to make sth happen or force sb to do sth
簡単にいうと、「(強制的に)何かをさせる」という感じ

execute: to kill sb, especially as a legal punishment
: to do a piece of work, perform a duty, put a plan into action, etc.
: to successfully perform a skilful action or movement
: to make or produce a work of art
: to follow the instruction in a legal document
: to make a document legally valid
簡単にいうと、「最終的に何らかの結果を出す(行動をとる)」って感じかな(これちょっと難しい)

fulfill: to do or achieve what was hoped for or expected
: to do or have what is required or necessary
: to have a particular role or purpose
: to make sb feel happy and satisfied with what they are doing or have done
簡単に言うと、「(行動の基になるものを)満たす、達成する」という感じ

practice: to do an activity or train regularly so that you can improve your skill
: to do sth regularly as part of your normal behavior
: to work as a doctor, lawyer, etc.
簡単に言うと、「常に、定期的に(何かの目的のために)行うこと」という感じ

ところで自分でどこまで調べましたか?
英和辞典でもこういうニュアンスはわかりますよ? (だから私はわざと英英の意味を載せた ちゃんと全部読んで下さいね)
そして「実行する」というのをどこから持ってきたのか・・・
お礼コメント
Ignorant0000

お礼率 33% (150/451)

ありがとうございます
投稿日時:2013/08/04 22:16

その他の回答 (全1件)

• 回答No.1
こういう、意味の似ている単語が並んでいるときは、慣用句で覚えるようにしました。

たとえば、

persue persuit of happiness (幸福を追い求める。)

act act of love, act of kindness (愛に満ちた行動、親切な行い)

enforce law enforcement (法を遵守させる手段=警察)

execute execution     (死刑)

fulfill fulfillment of the contract (契約履行)

practice practice medicine/law (医者・弁護士)

ほかにもいろいろ方法があると思うので、ほかの方のご意見も参考になさってください。
お礼コメント
Ignorant0000

お礼率 33% (150/451)

ありがとうございます
投稿日時:2013/08/04 22:16
結果を報告する
このQ&Aにはまだコメントがありません。
あなたの思ったこと、知っていることをここにコメントしてみましょう。
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,600万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。