ハンニバルの紛争について

このQ&Aのポイント
  • ハンニバルとは、北アフリカのカルタゴが故郷で、フェニキアを離れた海洋民族でした。
  • 紀元前264年に始まったローマとカルタゴの戦争は、ローマが勝利し、西地中海に君臨することとなりました。
  • ローマは初め海上戦術を知らず、海軍も持たなかったが、地上戦のアイデアで勝利を収めました。
回答を見る
  • ベストアンサー

英訳をお願いします!

お願いします  ハンニバルは、北アフリカのカルタゴが故郷で、祖国であったフェニキアを離れた海洋民族だった。彼らは、北アフリカとスペイン、イタリアのシシリー島を植民地にした。 フェニキアの植民地は、北アフリカのカルタゴ市で、商人にとって忙しい貿易港だった。カルタゴは独立をして、他のフェニキアの植民地を自身の植民地として支配していった。 紀元前264年には、ローマとカルタゴの戦争が始まった。第一次ポエニ戦争と呼ばれ、23年後に戦いは終わった。ローマは、西地中海に君臨した。 ローマとカルタゴの両国が西地中海の支配を狙って対立しあっていた。第一次ポエニ戦争の初めには、ローマは海上での戦術は知らず、なお且つ、海軍を持たず交易船しかなかった。カルタゴは優れた海軍を持つのにローマがないのは不利であった。しかし、海戦を地上戦のようにアイデアを出して勝利に導いたローマ人は優れていたのだと感じた。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.1

Hannibal is from Carthage in North Africa. Carthaginians were a seafaring people who left their homeland in Phoenicia. They set up colonies in North Africa and Spain, and also on the island of Sicily. One of Phoenician colonies was the North African city of Carthage, which was a busy trading port for merchants. Carthage gained independence from its mother country, conquered other Phoenician colonies, and founded colonies of its own. A titanic struggle between Rome and Carthage began in 264 BCE. This struggle was called the First Punic War, which was over after 24 years of battle. Rome dominated the western Mediterranean. Both Rome and Carthage conflicted with each other with a view to dominating the western Mediterranean. At the beginning of the First Punic War, the Romans didn't know how to fight on the sea. They had no navy, either. They had only trading ships. The Romans had to have a disadvantage battle because the Carthaginians had a good navy. However, the Romans devised a new way to change naval battles into ground battles, and they beat the Carthaginian navy. I think the Romans were excellent in their tactics.

chiyotomo
質問者

お礼

ありがとうございます。