英文で輸出業者へ価格交渉をする際のポイント

このQ&Aのポイント
  • 輸出業者への価格交渉は大切です。価格の問題により成約率が低下しているため、顧客の求める価格で販売できれば成約率が向上すると考えています。
  • 競合する他社製品の価格を考慮しても、他の国に比べて日本の顧客は完璧を求める傾向があります。そのため、商品の不具合発生時には顧客を訪問し説明する必要があり、経費がかかります。
  • 私達はマージンを減らす努力をしますが、日本の特有の事情を理解していただくことをお願いします。
回答を見る
  • ベストアンサー

輸出業者へ英文で価格交渉

表題の通りです。下記内容を英訳していただけると助かります。 やや長文ですが、よろしくお願いいたします。 (以下内容) いつもご協力ありがとうございます。 現在、○○○へのオファーに対しての、成約率は約30%で、失注原因のほとんどが、 価格の問題です。 よって、私達が顧客の求める価格で○○○を販売できれば、成約率が少なくとも現在の倍に なると思います。 ・約30%:成約 ・約60%:価格の問題により顧客が他社製品を選択 ・約10%:その他の問題により顧客が他社製品を選択 私達は競合する他社製品の輸出価格が、100ドル台前半であると予測しています。 ○○○の機能が他社製品より優れている点を考慮しても、下記程度の価格でないと、 販売が厳しいと思います。 他社製品 メーカー→OEMエージェント$150FOB→販売店$250→顧客$350 ○○○(現在) メーカー→OEMエージェント$205FOB→販売店$330→顧客$440 ○○○(希望価格) メーカー→OEMエージェント$180FOB→販売店$280→顧客$380 私達のマージンが、他の国より多いと思いますが、 日本には特有の事情があることを理解してください。 日本の顧客は商品に完璧を求めます。 よって、不具合が発生した場合は、故障の原因や今後の対策を説明するために、 顧客を訪問する必要があり、多くの経費が掛かります。 しかし、私達もマージンを少なくするよう努力しますので、ご検討をお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cbm51901
回答No.1

Thank you for your cooperation as always. Of the offers we make of product ○○○, only about 30 per cent are successful at present. The cause of failing to achieve more sales contracts is mostly to do with the price. We believe that if we could sell ○○○ at a price more acceptable to the customers, we should be able to at least double the close rate. ・Approx. 30%: Contract successful ・Approx. 60%: Customers chose competitors' products for price reasons ・Approx. 10%: Customers chose competitors' products for other reasons We anticipate that our competitors are exporting their products at prices in the range $100 to $150. Even taking into account the fact that ○○○ is superior than its competitors' products, we expect hardship in selling it unless its price is brought down to the level below. Competitors products: Manufacturer → OEM Agent @$150 FOB → Retailer @$250 → Customer @$350 ○○○ (at present) Manufacturer → OEM Agent @$205 FOB → Retailer @$330 → Customer @$440 ○○○ (suggested) Manufacturer → OEM Agent @$180 FOB → Retailer @$280 → Customer @$380 Compared to other countries, our margin is probably higher, but you must understand that we face issues that are specific to Japan. The Japanese customers expect perfection as a norm. Thus in the event a failure occurs, we have to visit the customer to explain the cause and the countermeasures to be taken. Much expense is spent on such activities. We would appreciate it if you could consider our pricing proposal above. Of course, we too will continue with our efforts to lessen the margin.

drum-line
質問者

お礼

素晴らしい文章をありがとうございました。