• 締切済み

ha was shot deadの

SPS700の回答

• SPS700
回答No.4

例をいくつか挙げます。 1。 Her husband is dead. He died last year. 彼女の夫は死んでいる。去年死んだ。 2。 He was found dead in his apartment yesterday.昨日彼の死体が彼のアパートで発見された。 3。 He lay dead on the floor.  彼は床の上で死んでいた。 4。 The lost mountain climbers were believed dead.行方不明の登山者は死んだと思われる。 5。 The poster said that the robbers were wanted dead or alive.張り紙では泥棒には生死に関わらず逮捕状が出ている。 6。 Our legs were completely dead after hiking all day.一日中山歩きして(我々の脚は完全に死んでいた>)脚が動けなくなった。 7。 I'm dead if I come in late for work again.今度仕事に遅れたらおしまいだ。 8。 If I ever get my hands on you, you're dead! 今度捕まえたら、命は無いと思え。     ですから「撃たれて」が入っているのは訳の間違いです。