• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

カジュアルな英訳お願いします(その15)

• 質問No.7286188
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 74% (351/470)

英訳宜しくお願い致します。

1 道に500円落ちてたら絶対に拾うな、誰も周りにいなかったら今のオレなら拾うな。

でも、さすが10万円なら警察にとどけるな。

If 500yen is on the road, I take it to my pocket abusolutely.And nobody is there ,I'll take even

10,000yen in my situation. But even those situation, I'll never 100,000yen take it to my
pocket,I'll go the police office. Maybe・・・・・・

2 嫁さんのリンパ浮腫の調子が悪くてまいったなぁ。

My wife had a uterine cancer's surgery about 6 years before,then she became an edema of

lymph. She is in bad shape. I feel sorry for her,but what can I do for her? I have no idea.

3 これが自由診療っていうんだから辛いよな、お金なんかないよ。

This kind of medical treatment is all individual payment.It's tough to us like have no much

money.

4 考えてみれば、ここ何年間あんまりオレ達夫婦笑ったことないなぁ。

Think of our situation,we have not laugh for several years.

5 オレの辞書には明るい言葉は無い。

If I make a dictinary,it has no happy words.

宜しくお願いします。

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1
  • ベストアンサー

1. If I find a \500 coin on the street and nobody is around me, I will definitely pick it up and use it for myself.
However, if I find as much as \100,000 on the street, I will report it to the police.

2. My wife is not well. She suffers from lymphedema. I feel sorry for her. I am depressed.

3. However, we cannot use our health insurance for its treatment. That is an extreme financial burden for us. We don't have that much money.

4. Come to think of it, my wife and I haven't laughed for the past several years.

5. My dictionary doesn't contain any words with bright meanings.

☆奥様お大事に。
お礼コメント
china1

お礼率 74% (351/470)

おはようございます。

お礼の返事が遅れてしまい申しわけございませんでした。

暖かいお言葉感謝いたします。

うまく物事が運ばない時は全てうまくいかないようで

パソコンも朝から何度も起動させて今やっと立ち上がりました。

パソコンもずっと調子が悪く、騙し騙し使ってるので

お礼などが遅れる場合があると思いますが

宜しくお願い致します。

優しいお言葉に思わず涙してしまいました。

ありがとうございます。
投稿日時:2012/02/06 06:55
結果を報告する
このQ&Aにはまだコメントがありません。
あなたの思ったこと、知っていることをここにコメントしてみましょう。
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,600万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。