• ベストアンサー

以下の日本語を英文に翻訳お願いします!

平日は仕事から家に着くと、本当にぐったり 実はさ一昨日の夜、お風呂に入ってる時、腿の付け根(リンパの部分)が腫れてるのに気づいたんだ 左側だけなんだけど、明らかに腫れているんだよね 母や、知り合いにそのことを伝えると、色々な病気を疑われて、ちょっと不安になってきちゃった 母が昔そうだったけど、バセドウ病?もしくはリンパ系、頸椎からきてるかもしれない 最近すごく疲れやすくて、左手が小刻みに震えるのも気になっていた。。 うーん、何が原因かさっぱりわからないけど とにかくこの週末、病院に行って、血液検査をしてみようと思う ホルモンバランス崩したとか、たいしたことないといいんだけどね

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

できるだけ日本語に近い訳になるように努力はしましたが、 意訳になっているところもあります。 I'm really exhausted after work on weekdays. The day before yesterday, I was taking a bath and realised that the top of my leg (around the lymph node)was swollen. Only the left-side one, but it's definitely swollen. I told about it to my mother and some friends and, as they are worried that I might have some health problems, I'm getting a little concerned. My mother used to suffer from Basedow's disease, so this can be it? Or, it may be a problem with lymphatic system or cervical vertebrae. Recently I get tired very easily, and I am concerned about the tremor of my left hand, too. Umm...I don't know what is the cause of these symptoms, but I will go to the hospital this weekend to have a blood test. I hope the result shows something very minor, like hormone imbalance.

jodjodjodras7
質問者

お礼

ありがとうございました(^_^)