• ベストアンサー

Ratherについて

cutout222の回答

回答No.2

"rather" means "quite, a little" so かなり is better than 多少. Ex. This watch is rather expensive. (More than I want to pay) It is rather far from here to my house. *I would rather stay at home.* (rather - prefer to) It is rather complicated. How long do you have?

jjss
質問者

お礼

ご回答有難うございました。n(_ _)n