I Might Have Depression

このQ&Aのポイント
  • I recently discovered the word 'depression' and looked it up in the dictionary. It describes a mental illness characterized by poor physical condition, suppressed mental activities, and often suicidal thoughts and delusions. My condition matches what the dictionary says. I feel like committing suicide every day and can't sleep at night. I also have no desire to wake up in the morning and study.
  • I think I might have depression. I recently learned about the term 'depression' and looked up its definition. According to the dictionary, it is a mental illness characterized by physical discomfort, suppressed mental activities, and symptoms such as suicidal thoughts and delusions. I can relate to these symptoms as I constantly think about suicide and have trouble sleeping at night. I also feel unmotivated to wake up in the morning and study.
  • I suspect that I am suffering from depression. I came across the term 'depression' recently and decided to look it up in the dictionary. The definition states that it is a mental illness characterized by physical discomfort, suppressed mental activities, and symptoms such as suicidal thoughts and delusions. These symptoms align with what I am experiencing, as I frequently contemplate suicide and struggle with sleeplessness. Additionally, I have no interest in studying.
回答を見る
  • ベストアンサー

英語にして下さい!

こんにちはorこんばんは。 下の文章を英語にしてください。 これはハッキリとわかっていることではありませんが、私は鬱病になってしまったようです。 私が「鬱病」という言葉を知ったのはつい最近です。 「鬱病」という言葉を辞書で調べてみたら、(管理人様 「辞書で調べたら」と書いてありますが、ちゃんと言葉変えてあります)「体調すぐれず、精神活動が抑制されて、しばしば自殺企図や心気妄想を抱くなどの症状の精神病気。原因不明。」と書いてありました。 私の状態は、この辞書に書いてあるとおりです。 毎日自殺したいと思い、どうやって自殺しようか考えています。 夜眠れないことも何度もあるし、朝も起きたくありません。 勉強するのも嫌です。 お願いします! ちなみにこの話は私じゃないですよ~。 私の知り合いです。 もちろん、()の中の言葉は英語にしなくて結構です。 これは管理人様宛ですから。 あと、回答するときに私のニックネームを書かないでくださいね。 では、よろしく!

noname#2137
noname#2137
  • 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#4168
noname#4168
回答No.1

別のカテゴリでの質問と回答のやりとりを拝見しています。 お知り合いのお話とのことですが、多くのかたが読まれるこのような場所で和文と英文が書かれることについて、お知り合いのかたがどのように思われるか、気になりました。 英文にする必要があるか、お知り合いのかたの承諾が得られているかについて、細くで教えていただけるとさいわいです。 なお、私でしたら、秘密を守ることができる低料金の場所を紹介しますので、ご本人から直接質問をお願いしますとアドバイスをさし上げるところです。

noname#2137
質問者

お礼

やっぱり自分で書くことにします。 わざわざアドバイスありがとうございました。