彼女を救うために私と会ってください

このQ&Aのポイント
  • 私は彼女に自由を与えて欲しいと願っています。彼女は皆さんの娘や妹であり、私たちの関係を華やかにするための存在ではありません。
  • 彼女は自分の夢を叶えるために頑張っていましたが、皆さんが彼女の将来の夢を邪魔してしまいました。彼女は自由と自信を失い、悲痛な思いを抱えています。
  • また、私たちの関係についても皆さんが変化をもたらしました。彼女は自信をなくし、ジェラシーに苦しむようになりました。皆さんは私たちの関係を理解していないようです。彼女を救うために、私と話をしてください。
回答を見る
  • ベストアンサー

英訳、できればポーランド語訳をお願い致します。

手紙文の翻訳をお願い致します。ポーランド語を希望としているのですが、英訳でも構いません。人命に関わるもので、かなりの長文になります。文章の綴りが下手ですみません。 --------------- 皆さんにお願いがあります。彼女に自由を与えてやってください。彼女は皆さんの娘や妹であって、皆さんを華やかすための物ではありません。私たち2人には将来に叶えたい夢を持っていました。ですが、皆さんそれぞれが私たちの「したい」こと「しなければならない」ことを人助けではなくお節介という形で邪魔してきているのです。そのせいで、彼女は私との自由を失ってしまいました。皆さんが聞く耳をもたなかった彼女の悲痛の全容を私は知っています。彼女は皆さんに言いたかったようですが、皆さんは聞こうとしませんでした。彼女の抱え込んでいる悲痛は地獄そのものです。家族である皆さんが彼女の悲痛に気付かない限り、彼女に本当の自由は得られません。 彼女は仮病を使って英語授業のある日だけを休んでいました。これでは2年生に上がることはおろか卒業もできません。「大学へ行きたい」はあっても「卒業したい」はありません。また、バイオリンもビジネスとしてではなく、趣味として弾きたかったのです。けれど、彼女のご両親は彼女の気持ちを理解しようとはしません。お父さんは大学と大きな会社へ入ることを望み、お母さんはバイオリンでビジネスをすることを望み、これらと見栄っ張りが私たちの将来の夢の妨げになっているのです。 皆さんが彼女に私という彼氏の存在を知った時から、出会う前と後での皆さんの彼女に対する接し方が急変しました。非常に優しく接するようになったのです。彼女もその異変に気付いていました。けれど、サッカー場への招待もニューイヤーパーティの招待も私たちは望んでいませんでした。ニューイヤーパーティで私たちは大喧嘩をしたことを覚えていますか?あの会場で私たちの喧嘩後のツーショット写真をお母さんに撮られてしまいました。何の記念写真だったのか理解し難い。また、彼女が極度のジェラシー持ちであることを皆さんは知っていたはずなのに強制で私たちは参加させられましたし、彼女の顔を厚化粧してしまって、皆さんは彼女の素顔の良さを消してしまっていました。皆さんは楽しかったでしょうが、会場へ行く前から彼女の表情に曇りがあったことを私以外に誰も気付いていませんでした。あれ以降、彼女は自分に自信が持てず、自分の全てを隠すようになったのです。彼女はお父さんの家で1度だけ、自殺をしようとしました。自由も自信もなくなったからです。私は皆さんがいつもかき消してしまう彼女の自由を少しでも与えようと日々努力してまいりました。ですが、何度もへし折られ、私たちは完全に路頭に迷うようになったのです。私はこれら全てを皆さんに話したかったのですが、彼女に口止めされ、皆さんは聞こうとしてくれませんでした。そして、皆さんも私と「話をしたかった」そうですね?彼女から聞きました。しかし、私と皆さんを同じにしないでもらいたい。私の「話したい」は皆さんにアポイントメントを何度か送っています。しかしながら、無視されています。逆に、皆さんの話したいではない「話したかった」は何もありませんでした。また、私はいつ皆さんの車に「乗りたい!」とお願いしました?一度もありません。勝手に「もう乗させない」という発想を抱かないでもらいたい。また、彼女の幻聴ではない部屋の下の騒音は改築工事のドリルの音です。私も煩くて起きました。このことをお母さんは「あなたの頭がおかしい。彼氏は嘘をついてる。」と言って、彼女は壊れました。私も怒りました。お姉さんの赤ちゃんが産まれた数日後、お母さんは「赤ちゃんを作るより頭を治しなさい!」と言い、その日の夜も彼女は壊れました。彼女が精神病院で入院中、お母さんは「お姉さん達は海外旅行に行っている」と言いました。その日も彼女は壊れました。お母さんの家具を取りに行った時は私たち2人が壊れました。彼女が入院患者の遠足の下見見学をしなければならなかった時も、お母さんは彼女の下見見学をさせようとしませんでした。お父さんは私の名前を悪用しました。パスポートも「私が持っていく」と言って未だ持って来ません。彼も私と「話がしたい」と言っていましたけど何もありません。皆さんは私たちに何を求めていたのですか?彼女の私と一緒に日本で暮らしたい気持ちを壊さないで頂きたかったです。 今の彼女はこれら全てを私のせいにします。そして、話し合いをせず、一方的に別れだけを言ってきます。ですが、彼女は私に「あなたがいなくなったら私は壊れる」と言っているのです。皆さんはもういい大人です。私の悪口があるなら面と向かって言ってください。彼女に言うなんて情けない。そして、皆さんのお金の貸し借りを彼女に言わないでもらいたい。これら全ては私たちに一切関係のない皆さんの問題です。私が壊れるのは無職だからではありません。日本で働けば何にも問題のないことです。なぜ私達をポーランドにいさせるのか意味不明ですし、彼女自身はポーランド生活をしたくなかったのですから。 最後に、彼女の心の病名を医師は未だ見つけていません。彼女がこれらの悲痛を私以外に話そうとしないからです。お願いです、彼女を救いたいなら私に会ってください。この病名を誤認や放置してしまうと、間違いなく彼女は廃人になってしまいます。

• 10szt
  • お礼率92% (13/14)
  • 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

Weblioという自動翻訳のサイトがあります。翻訳結果が気に入らない場合は、プロに頼むことができるシステムです。この文章は文字数 2140文字、見積り概算 約¥21400となってます。翻訳料金としては安いです。人命にかかわる大切な文章とのこと。ぜひ素人ではなく、プロにしっかり訳してもらうことをおすすめします。 翻訳結果は以下の通りです。 Everybody has a request. Please give her freedom. She is a daughter and a younger sister of everybody and is not sinter and a thing to lend it in everybodies. I had the dream that I wanted to grant in the future toward two of us. But I disturb, each everybody "must do" our thing that "I want to do" in form of the meddlesomeness not an act of kindness. By the result, she has lost freedom with me. I know the whole aspect of her poignancy which did not have the ear that everybody hears. She seemed to want to say to everybody, but everybody was not going to hear it. The poignancy which she holds is Hell itself. The true freedom is not provided to her unless everybody who is a family notices her poignancy. She was absent from only one day of the English class using feigned illness. This does not enable the graduation much less getting nervous to a second grader. Even if there is "a line came to to the university, being", there is no "graduated, being". In addition, I wanted to play the violin as a hobby as business. However, her your parents are not going to understand her feeling. Father wishes they enter a university and the big company, and mother expects that they conduct a business with a violin, and these and a showy person disturb our future dream. How to contact for her everybodies in the front and the back to meet took a sudden turn since everybody knew the existence of the boyfriend called me to her. I came to receive it very kindly. She noticed the accident, too. However, we did not hope for the invitation of the party as the invitation to the soccer ground in New Year either. Do we remember that we did a big fight at a party in New Year? The two-shot photograph after our quarrel has been taken in that meeting place by mother. It is hard to be understood what souvenir picture it was. In addition, though everybody should have known that she suffered extreme jealousy, we were made to participate forcibly and makeuped heavily with her face, and has put out the good point of her real face. There having been cloudy weather in her expression since before having gone to the meeting place even if everybody was fun other than me as for whom did not notice it. After that, she could not have confidence toward oneself and came to hide all one's. She was going to commit suicide only once in the house of father. This is because it became the freedom without confidence. I made an effort every day to give her freedom that everybody always lost even a little. But it was broken off many times, and we came to completely lose the roadside. I wanted to tell these all to everybody, but it was muzzled by her, and everybody was not going to hear it. And "did everybody seem to want to talk with me, too?" I heard it from her. However, do not make everybody the same as me. Of me "talked, being" sends an appointment to everybody several times. However, I am ignored. On the contrary, there was the は nothing which "I wanted to talk" about which everybody did not want to talk about. In addition, I to the car of when everybody "want to get on"! Did you make とお wish? Never. Do not have an idea "not to let you do 乗 anymore" without permission. In addition, the noise under the room which is not her auditory hallucination is a sound of the drills of the reconstruction work. I was noisy, too and got up. This Mother "your head is funny". The boyfriend tells a lie. I said と, and she was broken. I was angry, too. Few days when the baby of the older sister was born later Mother "cure a head than make a baby"! I said と, and she was broken at the night of the day. She was hospitalized in a mental hospital, and mother said when "older sisters went for overseas travel". She was broken on that day. When we went for the furniture of mother, two of us failed. When she had to observe the prelimina

10szt
質問者

お礼

ありがとうございます。私は今、在ポですが、通訳/翻訳できる方々はプライバシーに触れることを避けたいらしく、全然見つからないのです。大学や学校にもあたってはみたものの、見つからず、大使館にも問い合わせましたが、彼らの紹介できる人材が全て不在であるため、路頭に迷ってしまったのです。また、今、自由にインターネットを繋げられず、、、、こちらの現地時間の昨夜から、彼女の暴走が今朝まで続き、今寝ていますが、もう私の体はボロボロ。それでもコンピュータを守らなければ使えなくなるため頃合いを見て作業せねばなりません。明日、生きてたらいいなと思います。