• ベストアンサー

other, others,

georgie-porgieの回答

• ベストアンサー
回答No.3

the other / the othersは他者を特定して指す場合に用います。 ◇ the other (other が形容詞の場合) 特定の「他の(単数の)」 : I met them the other day when they visited my town.   → 先日、彼らが我が街を訪れた際に彼らに出会った。 二者のうちの「もう一方の」 : She saw two men then. One man was at the door of the house, and the other man was on the roof.   → 彼女はその時、二人の男を見た。   このうち一人の男はその家の玄関に、そしてもう一人の男は屋根の上にいた。 三者以上のうちの「他のすべての(複数の)」 : He is taller than the other boys in the class.   → 彼はクラスの他の男の子たちよりも背が高い。 ◇ the other (other が代名詞の場合) 二者のうちの「もう一方」 : He has two sisters. One is older than him and the other is younger.   → 彼には姉妹が二人いる。一人は姉で、もう一人は妹だ。 ◇ the others 三者以上のうちの「他のすべての(複数の)者」 : She has four Chihuahuas. One is a female adult and the others are puppies. → 彼女はチワワを四匹飼っている。一匹は雌の成犬で、あとは小犬だ。 another や(the を伴わない)other / othersは、漠然と他者を指す場合に用います。 ◇ another (形容詞の場合) : The first match did not catch fire. I tried another one. → 最初のマッチは火が付かなかった。わたしは他の一本を試した。 ◇ the を伴わないother (形容詞の場合) : Two other persons approve of our suggestion. → 他に二人が我々の提案に賛成している。 ◇ the を伴わないothers Some people love pizza and others do not. → ピッツァが大好きな人もいれば、そうでない人もいる。