• 締切済み

日本語文章の英語訳をお願いします。お助けください。

以下の文章なのですが、 海外のビジネス系の友人に日本のおすすめの本を教えてくれといわれ、考えた文章です。 ですが、私には英語力がありません。。。。 もしも英語力堪能な方がいらっしゃれば 宜しければ英訳訳をしていただけるとありがたいです。 『私の物の見方に最も影響した最近の出来事は,「手紙屋~僕の就職活動を変えた十通の手紙~」という本を読んだことです.私にとって仕事をテーマにしたバイブル的な本になりました。この本のテーマは学生の就職活動であり,内容を一言でいうと「自分に合った生きる姿勢を再認識させてくれる本」です。人生の目標、働く意味、会社選び、などについて手紙屋と主人公との文通が続き,10通の手紙で主人公の悩みを解決してくれるというものです。その手紙の内容はただ会社に入るためのテクニックではなく、自分らしく生きるために、自分と向き合う質問を投げかけてくれます。私はこの本を読んで「働く」とはどういうことなのかということに関して非常に考えさせられました。仕事をするということを航海に例えているのが面白いです。特に気に入っている一節として,「航海は、どんな船なのか、大きいか小さいかではなく、その目的が大事なんだ。」というものがあります。恥ずかしい話ですが,この本に出会うまで,私の企業選びの判断基準はネームバリューや収入,安定性が主要な軸となっており、就職活動は上記の項目を満たす企業に入社するための競争としか捉えていませんでした。しかし,この本を読むことで,ネームバリューやお金のために働くということに自分自身が虚しさを感じるということに気づきました.そして,仕事を通して、幸せになる誰かがいるから、心待ちにしている人がいるから、そんな喜びや楽しみがどんな壁も乗り越えることが出来る原動力になるということも気付かされました。』

• 英語

みんなの回答

回答No.1

こんにちは。読者がビジネス系の友人だということで、少々改まった、直訳に近い文体が適切ではないかと思います。 What has influenced my way of thinking most strongly recently is having read a book entitled "The Letter Writer: Ten Letters that Changed My Job-Hunting Activity." This book has become my bible for things relating to work. The theme concerns a college student's job hunt. To sum up what the book means to me, I'd say that it caused me to reevaluate my attitude toward the kind of life that best suits me. In the book, the student exchanges ten letters with a letter writer. They discuss the purpose of life, the meaning of work, how to select a company and other topics. In the end, the student's worries are dissipated. Along with discussing techniques for entering a company, the letters also present the student with questions that force him to be honest with himself, so that he can find a lifestyle befitting him. The book made me think deeply about what it means to work. I found it interesting to see work likened to an ocean voyage. One passage that particularly appealed to me was where it says, "What's important about the voyage is its purpose, not the size of the ship." I hate to admit it, but until reading this book I thought the most important things about choosing a company were the company's name value, the salary, and stability. I went about job hunting thinking it was all about competing to obtain a position matching those conditions. However, after reading the book, the idea of working in the interests of things such as money or a company's name value left me feeling empty. Also, the book made me realize that work allows us to make others happy, and that the joy and pleasure of having others who rely on us supplies the driving force necessary to overcome all obstacles. 以上