• ベストアンサー

この英文をおおしえください

米軍基地の子どもさんに野球を教えています。 バットスイングの時に下半身の使い方が上手いお子さんがいます。 全身を使っていることでそのお子さんは疲れにくく、ケガの危険性も少なく、他の子どもさん達の 見本として指導しています。 以下の文章を英作文をお願い致します。 「ヒットおめでとう。 あなたのスイングにはムダな力が入っていない。 軽く振りぬいている感じだ。 おそらく下半身の使い方が上手いのでしょう。 下半身の力が全身に効率良く伝わっているという感じですね。」 宜しくお願い致します。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Him-hymn
回答No.2

Good for you. That was a fabulous hit! There was no amount of extra force in your swing. Your bat comes just natural and sound. Perhaps, it's because you are good at using your lower part of body. The force created there efficiently seems to spread throughout your body. 以上でいかがでしょうか?

dela
質問者

お礼

ありがとうございました!

その他の回答 (1)

• marbleshit
回答No.1

Good job for the smash hit! No extra power is included in your swing. Just like a feather swing, I can tell. I guess you have a great skill to use your lower body, which seems like the power of it leading efficiently to your whole body.

dela
質問者

お礼

ありがとうございました!