• ベストアンサー

真の宗教と真の科学

kanto-iの回答

• kanto-i
回答No.10

All religions, arts and sciences are branches of the same tree. すべての宗教とアートとサイエンスは、同じ一本の木の枝である。 Science without religion is lame, religion without science is blind. 宗教なき科学は跛行者であり、科学なき宗教は盲目者である。 Body and soul are not two different things, but only two different ways of perceiving the same things. Similarly, physics and psychology are only different attempts to link our experiences together by way of systematic thought. 体と心は別のものではない。同じものを二つの違った方法で見ているにすぎない。 同様に、物理学と心理学は私たちの経験を一緒につなぐ系統立った思考による違った試みにすぎない。 If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a lot indeed. もしも人々が罰を怖れ報酬を求めるというただその意味でだけ良い人間であろうとするのなら、私たちは本当に哀れな集団である。 Few are those who see with their own eyes and feel with their own hearts. 自分自身の目で見、自分自身の心で感じる人は、とても少ない。            アルバート・アインシュタイン